در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

دیدگاه ب‌ام‌و درباره برد خودروهای الکتریکی

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

دیدگاه ب‌ام‌و درباره برد خودروهای الکتریکی

خودروهای برقی به‌طور فزاینده‌ای در حال متداول شدن و تسخیر بازار هستند. با رونق مداوم خودروهای برقی، تولیدکنندگان خودروها نیز به دنبال این هستند که تا حد ممکن مدل‌های با برد بیشتر بسازند. با این حال ظاهراً ب‌ام‌و قصد ندارد خودروهایی با شعاع حرکتی بالاتر از ۶۰۰ کیلومتر بسازد.

دیوید فروفینو، سرپرست پروژه i4 اخیراً در گفت‌وگو با سایت استرالیایی وات کار گفته که توسعه زیرساخت‌های شارژ در سراسر جهان بدان معنی است که BMW نیازی به تولید خودروهای برقی با بردهای طولانی و فوق‌العاده همانند خودروهایی چون لوسید ایر ندارد.

فروفینو می‌گوید:

برد هزار کیلومتر، هدفی نیست که ما با خودروهای تمام الکتریکی خود به دنبال آن باشیم. ما ۶۰۰ کیلومتر را به‌عنوان برد خودروهای تمام الکتریکی و ۱۰۰ کیلومتر را برای خودروهای پلاگین هیبریدی (در حالت پیمایش تمام الکتریکی) در نظر داریم.

البته فروفینو اضافه می‌کند که ب‌ام‌و محدوده و شعاع حرکتی خودروهای خود را بر اساس قسمتی که در ان رقابت می‌کند ارائه می‌دهد. او می‌گوید:

به‌عنوان‌مثال ما فکر نمی‌کنیم که برد ۶۰۰ کیلومتری برای i3 به‌عنوان یک ماشین شهری مناسب باشد اما وقتی درباره i4 یا iX صحبت می‌کنیم، شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری، یک راه‌حل مشتری‌پسند است.

ب‌ام‌و i4 می‌تواند با هر بار شارژ تا ۵۹۰ کیلومتر مسافت را طی کند. وقتی هم که به شارژر ۲۰۰ کیلوواتی Dc متصل شود می‌تواند باتری‌ها را در ۳۰ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ برساند.

فروفینو در انتها می‌گوید:

ما نه‌تنها درزمینهٔ فناوری باتری پیشرفت کرده‌ایم بلکه شبکه شارژ عمومی هم داریم که به‌سرعت در حال رشد است. وقتی با یک خودروی الکتریکی از نروژ به ایتالیا می‌روید، یک تجربه شادی‌آور خواهید داشت.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه