در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

خسارت ۲۱۰ میلیارد دلاری به صنعت خودرو به علت کمبود تراشه

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

خسارت ۲۱۰ میلیارد دلاری به صنعت خودرو به علت کمبود تراشه

امسال سال سختی برای صنعت خودرو بوده و کمبود نیمه‌هادی‌ها همچنان روی این صنعت تأثیر می‌گذارد. پیش‌بینی می‌شود امسال این کمبود بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار برای صنعت خودرو هزینه داشته باشد.

شرکت مشاوره AlixPartners قبلاً پیش‌بینی کرده بود که این کمبود می‌تواند تا ۱۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته و منجر به تولید ۳.۹ میلیون خودروی کمتری شود. اکنون این شرکت برآوردهای خود را افزایش داده و علاوه بر زیان بالاتر، می‌گوید که تولید خودرو تا ۷.۷ میلیون دستگاه کمتر خواهد بود.

البته همه امیدوار بودند که بحران تراشه‌ها کمتر شود اما حوادث ناتمام ازجمله قرنطینه در مالزی برای گسترش کووید ۱۹ و ادامه مشکلات در سایر نقاط، اوضاع را تشدید کرده است. دان هیرش، مدیرعامل AlixPartners می‌گوید که عملاً هیچ جذب کننده شوکی در صنعت خودرو باقی نمانده و هرگونه کمبود یا وقفه در تولید در هر نقطه از جهان بر شرکت‌های سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و اکنون به دلیل سایر کمبودها، این تأثیرات تشدید شده است.

اکنون تولیدکنندگان بزرگ خودرو همچنان با کمبود دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به‌طور متناوب از توقف تولید یا تمدید توقف تولید مستمر خود خبرمی دهند. اخیراً اولاً کالنیوس، مدیرعامل دایملر گفته بود که این صنعت ممکن است تا سال ۲۰۲۳ هم تحت تأثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها قرار گیرد.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه