در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

پایان تولید قوی‌ترین موتور تاریخ جنرال موتورز

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

پایان تولید قوی‌ترین موتور تاریخ جنرال موتورز

شورلت رسماً به تولید پیشرانهٔ LT5 پایان داده است. این موتور برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در کوروت C7 ZR1 معرفی شد و هرچند تولید ZR1 در سال ۲۰۱۹ پایان یافت اما پیشرانهٔ LT5 به‌صورت جعبه‌ای برای فروش ارائه می‌شد (پیشرانهٔ جعبه‌ای به موتور کاملاً مونتاژ شده اطلاق می‌شود که به‌طور کامل و آمادهٔ استفاده توسط سازنده به فروش می‌رسد).

پیشرانهٔ LT5 شورلت ۶.۲ لیتر حجم دارد و به سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری R2650 مجهز است که ۱۴ psi بوست تولید می‌کند. این موتور که ۷۵۵ اسب بخار قدرت دارد، ظاهراً پاسخ شورلت به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت بود که آن‌هم بعداً به‌صورت موتور جعبه ارائه شد. بااین‌حال، درحالی‌که موتور هلکت هنوز به‌صورت جعبه‌ای به فروش می‌رسد، شورلت به تولید LT5 پایان داده است. هنوز دلیل کنار گذاشتن این موتور مشخص نیست اما این اقدام می‌تواند به تمرکز شورلت روی پیشرانه‌های توربوشارژ کوروت C8 ارتباط داشته باشد و شاید در آینده این موتورهای جدید به‌صورت جعبه‌ای ارائه شوند.

گفته شده هنوز تعدادی موتور جعبه‌ای LT5 در نمایندگی‌های شورلت در سراسر آمریکا برای خرید وجود دارد اما احتمالاً این نمونه‌های باقیمانده به‌سرعت فروخته خواهند شد. قیمت این موتور چیزی در حدود ۱۹ هزار دلار است. هرچند شاید خاتمهٔ تولید موتور جذاب و قدرتمند LT5 برای طرفداران خبر غم‌انگیزی باشد اما شورلت به‌زودی پیشرانهٔ جذاب‌تر ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت را در کوروت C8 Z06 ارائه خواهد کرد که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ردلاین آن به ۹ هزار rpm می‌رسد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه