در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

NHTSA از خودروسازان برای کمک به تحقیق در خصوص اتوپایلوت تسلا درخواست کرد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 NHTSA از خودروسازان برای کمک به تحقیق در خصوص اتوپایلوت تسلا درخواست کرد

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا NHTSA از ۱۲ خودروساز بزرگ دنیا درخواست کرد تا اطلاعات مربوط به سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته محصولات خود را در اختیار این سازمان قرار دهند. این اداره گفته که درخواست موردبحث بخشی از فرایند تحقیق درباره تصادفات مربوط به سیستم‌های کمک‌راننده محصولات تسلا می‌باشد.

طبق گفته رویترز، NHTSA نامه‌هایی را به جنرال موتورز، تویوتا، فورد، فولکس‌واگن و دیگر شرکت‌ها فرستاده چراکه در حال تحلیل‌های مقایسه‌ای با دیگر محصولات مجهز به سیستم‌های نیمه خودران می‌باشد.

از این خودروسازان خواسته شده تا اطلاعاتی درباره تصادفاتی با سیستم‌های کمک‌راننده در ۳۰ ثانیه آغازین مربوط به تصادف ارائه کنند.

اداره NHTSA همچنین به دنبال اطلاعاتی درباره این موضوع است که چگونه خودروسازان موردبحث و سیستم‌های کمک‌راننده‌شان متوجه توجه راننده به جاده و تأثیر سیستم‌های یاد شده در زمان فعال شدن می‌شوند. NHTSA همچنین به دانستن استراتژی‌های این سیستم‌ها در تشخیص و پاسخ به حضور خودروهای امدادی و انتظامی علاقه دارد.

این تحولات پس از تصمیم NHTSA برای تحقیق ایمنی اولیه درباره ۱۲ تصادف محصولات تسلا که از سیستم کمک‌راننده اتوپایلوت استفاده می‌کرده‌اند رخ داده است.

اخیراً انتقادات زیادی به نحوه تبلیغات سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته تسلا وارد شده است. نام هایی همچون اتوپایلوت و رانندگی کاملاً خودکار طبق گفته تسلا چیزی بیشتر از سیستم‌های سطح ۲ و ۳ بوده و همین امر باعث شده رانندگان بیشتر از حد معمول به این سیستم‌ها تکیه کنند و کارهای خطرناکی همچون خوابیدن روی صندلی راننده یا ترک صندلی راننده را انجام دهند.

البته کار اند درایور می‌گوید سیستم‌های کمک‌راننده برخی از خودروسازان نیز دارای همین مشکل بوده و به درجه خطرناکی رسیده است. تحقیقات NHTSA می‌تواند به روشن شدن این قضیه که آیا مشکل سیستم‌های تسلا منحصربه‌فرد بوده یا در سایر خودروسازان نیز دیده می‌شود کمک کند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه