در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فولکس‌واگن از تسلا در سال ۲۰۲۵ سبقت می گیرد؟

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فولکس‌واگن از تسلا در سال ۲۰۲۵ سبقت می گیرد؟

تسلا حرف اول را در بحث خودروهای الکتریکی می‌زند. چندین سال است که این خودروساز با محصولات خود خبرساز بوده اما تحلیل گران معتقد هستند تنها مشکل موجود برای سبقت از تسلا زمان است. با برنامه‌های مفصلی که خودروسازان مطرح برای تولید خودروهای الکتریکی دارند تسلا قادر نخواهد بود که همچنان شماره یک دنیا باشد. البته علیرغم پیش‌بینی‌ها و همچنین تولید خودروهای الکتریکی زیاد، تسلا خود را به خوبی در این بازار رقابتی حفظ کرده است.

از میان رقبای متعدد تسلا بی‌شک گروه فولکس‌واگن بهترین گزینه برای سبقت از این خودروساز آمریکایی است. گروه فولکس‌واگن کاملاً بزرگ بوده و برندهای زیادی را در برمی‌گیرد. همچنین این خودروساز آلمانی قبلاً ثابت کرده می‌تواند خودروهای الکتریکی کارا با قیمت مناسب نیز تولید کند.

هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن برنامه‌های این خودروساز برای گرفتن سهم تسلا از بازار را اعلام کرده و گفته این شرکت به دنبال پشت سر گذاشتن تسلا و کسب عنوان پرفروش‌ترین برند الکتریکی سراسر دنیا می‌باشد. دایس البته نگفته که این امر در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده رخ می‌دهد بلکه او معتقد است سبقت از تسلا می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ کامل شود.

گروه فولکس‌واگن می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۷۰ خودروی الکتریکی را عرضه خواهد کرد. همچنین غول خودروساز آلمان فزوده برنامه‌هایی برای بهبود استراتژی فروش خود در آمریکا دارد. این تصمیم پس از اعلام برنامه‌های بایدن برای کمک به همه‌گیری خودروهای الکتریکی گرفته شده است.

تحلیلگران LMC اتوموتیو می‌گویند فولکس‌واگن قبلاً روی ریل سبقت از تسلا تا سال ۲۰۲۵ افتاده است. البته چنین پیش‌بینی‌ای در حال حاضر کاملاً سخت است زیرا تسلا در حال ساخت دو کارخانه جدید در تگزاس و آلمان می‌باشد. قرار است هر دو کارخانه تا پایان سال جاری میلادی شروع به تولید محصولات تسلا کنند.

به این مورد باید احتمال عدم تحقق برنامه‌های بایدن را نیز افزود. این امید است که با اتخاذ تصمیمات مناسب فروش خودروهای الکتریکی در آمریکا افزایش یابد اما تضمینی برای این کار وجود ندارد. تسلا با اینکه دیگر از مشوق‌های مالیاتی برای محصولات خود استفاده نمی‌کند اما توانسته رکوردهای فروش جدیدی را بر جای بگذارد. همچنین این برند به خاطر تقاضای بالا قیمت محصولاتش را نیز افزایش می‌دهد.

با تولید ۷۰ خودروی الکتریکی توسط فولکس تا سال ۲۰۳۰ شانس خوبی برای سبقت از تسلا وجود دارد. البته تحقق این امر در سال ۲۰۲۵ یک هدف کاملاً جاه‌طلبانه است. جایگاه تسلا در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۳۰ کجا خواهد بود؟ آیا این شرکت کارخانه‌های بیشتری را تأسیس خواهد کرد؟ آیا تسلا محصولات بیشتری را روانه بازار می‌کند؟ سؤالات بی‌پاسخ زیادی دراین‌باره وجود دارد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه