در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

معرفی نیسان GT-R مدل ۲۰۲۲، گودزیلایی دیگر

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

معرفی نیسان GT-R مدل ۲۰۲۲، گودزیلایی دیگر

نیسان نسخهٔ بروز شدهٔ GT-R را برای مدل ۲۰۲۲ در بازار ژاپن معرفی کرده است. یکی از مهم‌ترین خبرها در این به‌روزرسانی، ارائهٔ دو نسخهٔ تولید محدود جدید به نام‌های GT-R پریمیوم ادیشن T-Spec و GT-R ترک ادیشن T-Spec برای بازار ژاپن است. از هرکدام از این نسخه‌های ویژه فقط صد دستگاه تولید خواهد شد.

نسخهٔ پریمیوم ادیشن که قیمت آن در ژاپن از ۱۵.۹ میلیون ین معادل ۱۴۴,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود، در ظاهر با رینگ‌های عریض‌تر برنزی رنگ قابل‌شناسایی خواهد بود. این نسخه همچنین از طراحی داخلی منحصربه‌فرد و تنظیم ویژهٔ تعلیق هم بهره می‌برد. نسخهٔ ترک ادیشن هم که توسط نیسمو طراحی شده است، به سقف و درب صندوق جدیدی از فیبر کربن برای کاهش وزن به همراه بسیاری از قطعات نیسمو مجهز شده است.

این نسخه با قیمت ۱۷.۹ میلیون ین معادل ۱۶۲,۶۰۰ دلار، گران‌ترین عضو خانوادهٔ GT-R مدل ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این در حالی است که قیمت پایهٔ GT-R مدل ۲۰۲۲ در ژاپن از ۱۰.۸ میلیون ین معادل ۹۸,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. از این نسخه‌های ویژه که بگذریم، GT-R معمولی هم به‌روزرسانی‌هایی مثل تجهیز به ترمزهای کربن سرامیکی، اسپویلر عقب فیبر کربنی و کاور پیشرانهٔ اختصاصی را تجربه کرده و نیسان دو رنگ بیرونی جدید شامل یشمی و بنفش را هم برای آن ارائه کرده است.

نیسان همچنین نسخهٔ تولید محدود جدیدی بنام GT-R T-Spec را هم برای بازار ایالات‌متحده تدارک دیده است. این نسخه بالاتر از GT-R پریمیوم قرار می‌گیرد و با همان دو رنگ جدید یشمی و بنفش ارائه می‌شود. GT-R T-Spec از طریق گلگیرهای جلوی عریض‌تر، رینگ‌های ۲۰ اینچی طلایی‌رنگ، ترمزهای کربن سرامیکی، اسپویلر عقب فیبر کربنی، آینه‌های همرنگ بدنه، ورودی‌های هوای مشکی‌رنگ روی کاپوت و نشان‌های T-Spec از نسخه‌های دیگر قابل‌تشخیص خواهد بود.

این نسخه در داخل هم از نشان‌های ویژه، تودوزی سبزرنگ، صندلی‌های چرمی و رو سقفی آلکانترا بهره می‌برد. زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ آشنای ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفتهٔ نیسان، نسخهٔ GT-R T-Spec در تعداد بسیار محدودی از زمستان با قیمت ۱۳۸,۴۹۰ دلار در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. فروش GT-R مدل ۲۰۲۲ در ژاپن هم از نیمهٔ دوم اکتبر آغاز می‌شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه