در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

نسخه دیگری از دیفندر بر اساس پلتفرم نسل بعدی رنجروور ساخته خواهد شد؟

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 نسخه دیگری از دیفندر بر اساس پلتفرم نسل بعدی رنجروور ساخته خواهد شد؟

ظاهراً لندروور می‌خواهد با ساخت نسخه‌های بیشتری از دیفندر، از موفقیت این نام نمادین نهایت استفاده را ببرد. علاوه بر نسخهٔ کشیدهٔ دیفندر ۱۳۰ که سال آینده به بازار خواهد آمد، دیفندر SVR پرفورمنس بالا و دیفندر پیکاپ احتمالی، گفته شده که این شرکت در حال توسعهٔ یک نسخهٔ لوکس از دیفندر بر اساس پلت‌فرم نسل آیندهٔ رنجروور است. پلت‌فرم جدید MLA که در نسل بعدی رنجروور و رنجروور اسپرت استفاده خواهد شد، به دلیل اندازه، ویژگی‌ها و قابلیت تجهیز به پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی، بستر مناسبی برای ساخت دیفندر لوکس است.

به گفتهٔ اتوکار، این خودرو توانایی‌های آفرود دیفندر را همراه با بهبود کیفیت سواری آنرود و کابین لوکس‌تر ارائه خواهد کرد. لیست پیشرانه‌های این دیفندر لوکس شامل ۳ لیتری شش سیلندر بنزینی و دیزلی با تکنولوژی هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور یک نسخهٔ پرفورمنس V8 احتمالی می‌شود. علاوه بر این، احتمال ساخت یک نسخهٔ تمام الکتریکی برای رقابت با مرسدس بنز EQG و جی‌ام‌سی هامر هم وجود خواهد داشت. اشتراک پلت‌فرم این مدل با رنجروور موجب کاهش هزینه‌های توسعه خواهد شد اما طراحی بیرونی و داخلی که از دیفندر اصلی الهام گرفته خواهد شد، آن‌را از رنجروور متمایز خواهد کرد.

 این دیفندر لوکس می‌تواند به صندلی‌های اسپرت، مکان متفاوت شیفتر دنده و تریم‌های چوبی و فلزی مجهز باشد. برای جلوگیری از رقابت با لندروور دیسکاوری که هم‌اکنون در فروش با مشکل مواجه شده است اما احتمالاً نسخهٔ سه ردیفهٔ این دیفندر ساخته نخواهد شد. انتظار می‌رود دیفندر لوکس مبتنی بر پلت‌فرم MLA اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ راهی بازار شود و در کنار دیفندر کنونی به فروش برسد. در مورد قیمت هم گفته شده نسخهٔ پایهٔ این آفرود لوکس می‌تواند چیزی در حدود ۶۰ هزار پوند یا ۸۰ هزار دلار قیمت داشته باشد و رسماً وارد محدودهٔ مرسدس بنز G کلاس شود.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه