در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

خداحافظی با فورد اکواسپرت در بازار آمریکا

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

خداحافظی با فورد اکواسپرت در بازار آمریکا

به گزارش دیترویت فری پرس، کراس‌اوور ساب‌کامپکت اکواسپرت به‌زودی از سبد محصولات فورد در ایالات‌متحده حذف خواهد شد. فورد کارخانهٔ تولید این کراس‌اوور کوچک در هند را خواهد بست اما اکواسپرت همچنان تا اواسط سال ۲۰۲۲ در ایالات‌متحده قابل خریداری خواهد بود. از سوی دیگر، تولید این خودرو برای بازار اروپا همچنان در رومانی ادامه خواهد یافت و کراس‌اوور کوچک فورد کماکان در قارهٔ سبز عرضه خواهد شد.

اکواسپرت در آمریکا هیچ‌گاه جزء پرفروش‌ترین محصولات فورد نبوده است. این خودرو سال گذشته ۶۰,۵۴۵ دستگاه فروش داشته که ۶.۴ درصد نسبت به فروش ۶۴,۷۰۸ دستگاهی سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. تا آگوست امسال نیز فورد ۳۲,۶۹۷ دستگاه اکواسپرت در آمریکا فروخته که ۲۲ درصد کمتر از فروش مدت مشابه سال گذشته بوده است. برای مقایسه، برانکو اسپرت با فروش ۶۹,۵۱۸ دستگاه طی هشت ماه نخست امسال، بیش از دو برابر اکواسپرت فروش داشته است.

اکواسپرت مدت زیادی در آمریکا دوام نیاورد. هرچند نسل دوم این کراس‌اوور کوچک از سال ۲۰۱۳ در بازارهایی مثل اروپا و آسیا عرضه شد اما برای آمریکایی‌ها برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه لس‌آنجلس به نمایش درآمد و فروش آن در اوایل سال ۲۰۱۸ در این کشور آغاز شد. حذف اکواسپرت از سبد محصولات آمریکایی فورد اما فضای بزرگ‌تری برای پیکاپ جدید ماوریک باز خواهد کرد خصوصاً با توجه به اینکه این دو خودرو تقریباً هم قیمت بوده و قیمت هردوی آن‌ها از حدود ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

هرچند مدت زیادی از زمان رونمایی ماوریک نگذشته است اما در همین مدت کوتاه هم می‌توان فهمید که پیکاپ کامپکت فورد فروش بسیار بیشتری نسبت به اکواسپرت خواهد داشت زیرا تا اواخر آگوست، فورد بیش از صد هزار رزرو خرید برای ماوریک دریافت کرده است. این شرکت انتظار دارد فروش سالانهٔ این پیکاپ کامپکت به ۱۱۰ هزار دستگاه برسد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه