در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

خداحافظی با سدان‌های سنتی در دوران الکتریکی

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

خداحافظی با سدان‌های سنتی در دوران الکتریکی

بدون شک امسال نمایشگاه مونیخ تحت سلطهٔ رونمایی‌های مرسدس بنز بود. این شرکت مدل‌های جدید زیادی را در این نمایشگاه به نمایش درآورد که پنج نمونهٔ آن‌ها مثل مایباخ EQS SUV و EQS53 AMG تمام الکتریکی بودند؛ بنابراین برای پیش‌بینی اینکه آیندهٔ خودروسازی الکتریکی خواهد بود به متخصص یا تحلیل‌گر خودرو نیازی نداریم اما الکتریکی‌سازی چه تأثیری روی طراحی خودروها خواهد گذاشت؟


اگر این سؤال را از رئیس طراحی دایملر «گوردون واگنر» بپرسیم، این فرایند به معنای خداحافظی با سدان‌های سنتی خواهد بود زیرا با توجه به سدان‌های الکتریکی EQE و EQS، به نظر می‌رسد شکل کلی سدان‌های آیندهٔ مرسدس ترکیبی از سدان، هاچ‌بک و کوپه باشند. گوردون واگنر در مونیخ در گفتگو با تاپ گیر گفته است:

الکتریکی‌سازی به دلایل مختلفی سدان‌های سنتی سه جعبه‌ای را از بین می‌برد. یکی از این دلایل، آئرودینامیک است. ثانیاً، با یک پکیج باطری ۱۵ سانتی‌متری، یک سدان سنتی خوب به نظر نخواهد رسید. شما باید کاری کنید که بیننده بتواند از لحاظ بصری ارتفاع خودرو را هضم کند

هرچند تغییر به قوای محرکهٔ الکتریکی به‌طورکلی آزادی بیشتری به طراحان می‌دهد اما برخی محدودیت‌ها را هم به دنبال خواهد داشت. به گفتهٔ واگنر، سدان‌های الکتریکی سطح بالا به باطری‌های بزرگ و بلندی نیاز دارند که این تناسبات ظاهری یک سدان سنتی سه جعبه‌ای را خراب می‌کند. وی راه‌حل این مشکل را این‌گونه توضیح می‌دهد:

به همین دلیل است که ما در مدل‌های EQ طراحی جسورانه‌ای را ارائه کردیم. الکتریکی‌سازی تناسبات خودروها را تغییر می‌دهد. ما باید مطمئن شویم که همهٔ آن‌ها شبیه به هم نخواهند بود. البته این ترس حدود ۳۰ سال است که وجود دارد و ما توانستیم ظاهر آن‌ها را متفاوت جلوه دهیم و من مطمئن هستم که در آینده هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه