در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

داچیا حتی المقدور سمت الکتریکی‌سازی نمی‌رود

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

داچیا حتی المقدور سمت الکتریکی‌سازی نمی‌رود

برند اقتصادی رنو یعنی داچیا بیشتر روی پایین نگه داشتن قیمت محصولات خود تمرکز دارد تا حرکت به سمت قوای محرکهٔ الکتریکی‌شده. این یعنی داچیا تا زمانی که کاملاً مجبور نباشد، به ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی نخواهد پرداخت. مدیر فروش و بازاریابی داچیا «خاویر مارتینت» دراین‌باره به اتو اکسپرس گفته است:


ما می‌توانیم تکنولوژی هیبریدی را در خودروهای خود ارائه کنیم. این تکنولوژی را هم‌اکنون در رنو کلیو و کپچر داریم و می‌توانیم همین فردا آن‌را روی جاگر یا ساندرو قرار دهیم

اما به گفتهٔ وی، دلیل عدم انجام این کار، بحث قیمت است. مدل تجاری داچیا ارائهٔ خودروهایی با کمترین قیمت ممکن است. به‌عنوان‌مثال، قیمت داستر در بریتانیا از ۱۳,۹۹۵ پوند و قیمت مدل هم پلت‌فرم آن یعنی رنو کپچر از ۱۹,۳۰۰ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی کپچر E-Tech با قیمت ۳۱,۴۹۵ پوند، بیش از دو برابر داستر قیمت دارد. مارتبنت دراین‌باره می‌گوید:

من فکر نمی‌کنم مشتریان ما درخواست تکنولوژی خاصی را داشته باشند. شاید الکتریسیته برای بخشی از مردم جذاب باشد اما اگر به تودهٔ مردم نگاه کنید، واقعاً تکنولوژی خاصی درخواست نمی‌کنند. آن‌ها خودرویی می‌خواهند که نیازهایشان را برآورده کرده و امکان رفتن به هر مکانی را با قیمت مناسب فراهم کند

بااین‌حال، مقررات اروپا می‌تواند داچیا را ملزم به داشتن حداقل مقداری الکتریسیته در محصولات خود کند. در همین حال، دولت‌ها در زمینهٔ مشوق‌های مالیاتی برای خودروهای ارزان‌قیمت بهتر عمل می‌کنند و چندین خودروساز در تلاش هستند تا قیمت باطری‌ها را کاهش دهند. مارتینت دراین‌باره می‌گوید:

وقتی مجبور شویم الکتریکی می‌شویم. ما این تکنولوژی را فقط در صورت لزوم در خودروهای خود خواهیم داشت

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه