در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فرمول یک مونزا ایتالیا، با حادثه همراه بود

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فرمول یک مونزا ایتالیا، با حادثه همراه بود

گرندپری ایتالیا در مونزا شاهد یک رقابت جذاب و دیدنی بود. درحالی‌که رقابت‌ها به نقطه داغ خود رسیده و پیش‌بینی قهرمانی برخلاف فصل‌های گذشته تقریباً غیرممکن شده است و جابجایی‌هایی در بین رانندگان برای فصل آینده، انتظار نبردهایی پرشورتر آن هم درجایی که تماشاگران پرشور فراری حضور دارند را داشتیم.

والتری بوتاس که برای فصل آینده دیگر در مرسدس رانندگی نمی‌کند، چه در تعیین خط جمعه و چه در مسابقه سرعتی شنبه توانست سریع‌ترین راننده باشد اما به علت تغییر پاوریونیت خودرو پنالتی دریافت کرده و مسابقه را از رده ۲۰ استارت زد. در این میان ورشتاپن توانست پول پوزیشن را از آن خود کند و البته پشت سر او دنیل ریکاردو و لندو نوریس جلوتر از لوئیس همیلتون قرار داشتند.

استارت مسابقه اما از آن دنیل ریکاردو بود که توانست به‌خوبی از ورشتاپن عبور کرده و در رده نخست قرار گیرد. همیلتون هم ابتدا توانست از نوریس عبور کند اما بعداً در برخورد با خودروی ورشتاپن رده خود را از دست داد. در همین حین، جیوویناتزی با سرجیو پرز برخورد کرد و بعد از برخورد به کناره پیست، باله جلوی خود را از دست داد. این موضوع باعث ورود خودروی ایمنی مجازی به مسابقه شد.

با سبز شدن مسابقه، تلاش‌های ورشتاپن برای عبور از ریکاردو و همیلتون برای عبور از نوریس افزایش یافت. خودروهای مک‌لارن با سرعت بالا در این مسابقه کار را برای رقبای خود سخت کرده بودند.

اما اولین پیت‌استاپ برای ورشتاپن کابوس وار بود. درحالی‌که معمولاً پیت‌استاپ های ردبول بسیار شگفت‌انگیز است اما این بار و در اوج رقابت، پیت‌استاپ او بالای ۱۱ ثانیه طول کشید و کاملاً او را از رقابت با ریکاردو خارج کرد. همیلتون هم چند دور بعد وارد پیت لین شد و پیت‌استاپ او هم بالای ۴ ثانیه طول کشید. بعد از خروج همیلتون از پیت لین، دقیقاً در پشت سر نوریس و هم دوش با ورشتاپن قرار گرفت و در نخستین پیچ هر دو خودرو به‌شدت با هم برخورد کرده و از پیست خارج شدند. خودروی ردبول به شکل خطرناکی سوار بر مرسدس شده و تنها هلیو بود که جان همیلتون را نجات داد.

خروج سیفتی کار در دور ۳۰ همراه با پیشتازی دو خودروی مک‌لارن بود. ریکاردو و نوریس از این فرصت همچون هدیه‌ای پاسداری کردند. در پشت سر آن‌ها لکلرک، پرز و ساینز قرار داشتند و بوتاس هم خود را به جمع مدعیان رسانده بود. حتی حضور خودروی ایمنی مجازی در انتهای مسابقه باز هم به نفع مک‌لارن ها شد که هرگز اجازه نزدیک شدن ردبول پرز و مرسدس بوتاس را به خود ندادند. در این میان بوتاس برای عبور از پرز و گرفتن سکو هم بارها تلاش کرد. ولی پرز به علت داشتن ۵ ثانیه پنالتی به طور خود به خود تا رده پنجم سقوط کرده بود.

نهایتاً بعد از ۵۳ دور، این دنیل ریکاردوی همیشه خندان بود که توانست بعد از مدت‌ها و این بار با خودروی مک‌لارن به پیروزی برسد. او همچنین در دور آخر، تک امتیاز سریع‌ترین دور را هم از بوتاس گرفت. هم‌تیمی او لندو نوریس هم سکوی دوم را کسب کرد.

ریکاردو همچنین در نظرسنجی تماشاگران مسابقه هم به‌عنوان راننده برتر روز انتخاب شد. البته باید به عملکرد درخشان بوتاس که از رده آخر مسابقه را شروع کرده بود و نهایتاً به سکوی سوم رسید هم اشاره کرد. پس از مسابقه، داوران، مکس ورشتاپن را برای ایجاد حادثه، مقصر شناخته و او سه رده پنالتی در مسابقه بعدی در روسیه دریافت خواهدکرد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه