در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فروش خودروهای درون‌سوز در نیویورک تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فروش خودروهای درون‌سوز در نیویورک تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد

کتی هوچال به تازگی در سمت فرمانداری ایالت نیویورک حضور یافته اما قبلاً نشانه‌هایی از علاقه به قوانین حفاظت محیط‌زیست را بروز داده است. فرماندار این ایالت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای جدید با قوای محرکه درون‌سوز در نیویورک ممنوع خواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید سال پیش نیز ایالات کالیفرنیا قوانین مشابهی را به تصویب رسانده بود.

بر اساس بیانیه فرماندار نیویورک، تمامی خودروها و تراک های جدید فروخته شده در این ایالت تا سال ۲۰۳۵ باید قوای محرکه بدون آلایندگی داشته باشند. همچنین تراک های جدید هوی و مدیوم دیوتی عرضه شده در این ایالت تا سال ۲۰۴۵ باید در بخش خودروهای بدون آلایندگی قرار گیرند.

بر اساس این قانون خودروهای آفرود جدید نیز باید تا سال ۲۰۳۵ با قوای محرکه بدون آلایندگی عرضه شوند و تاریخ عرضه خودروهای مدیوم و هوی دیوتی با این نوع قوای محرکه نیز سال ۲۰۴۵ اعلام شده است.

در این قانون جدید علاوه بر موارد یاد شده به استراتژی توسعه خودروهای بدون آلایندگی تا سال ۲۰۲۳ نیز اشاره شده است. مرکز تحقیق و توسعه انرژی نیویورک NYSERDA مسئول اجرای این قانون بوده و سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های ضروری برای رسیدن به این اهداف را پیگیری خواهد کرد.

اداره محیط‌زیست نیویورک نیز خودروهای بدون آلایندگی را شامل محصولاتی دارای قوای محرکه الکتریکی، پلاگین هیبریدی و سلول سوختی هیدروژنی دانسته است.

هدف نهایی ایالت نیویورک کاهش ۸۵ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است. قوانین جدید این ایالات در راستای سیاست‌های اعلامی جو بایدن است که طی آن خودروهای الکتریکی باید نیمی از فروش خودروهای جدید در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل دهند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه