در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

لیست انتظار چهارساله برای خرید تویوتا لندکروزر جدید!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

مصرف‌کنندگان از نسل جدید تویوتا لندکروزر خوششان آمده و این خودرو به حدی محبوب شده که شاید لیست انتظار چهارساله برای آن وجود داشته باشد. کمبود نیمه‌رساناها نیز باعث بدتر شدن وضعیت تولید این خودرو شده است.

تویوتا از دوم آگوست که پیش‌فروش لندکروزر ۲۰۲۲ را شروع کرد تخمین می‌زد ۲۰ هزار رزرو برای آن وجود داشته باشد. حدود ۹۰ درصد خریداران ژاپنی تریم های ZX و GR اسپورت را انتخاب کرده‌اند و این دو تریم طولانی‌ترین لیست انتظار را دارند.

آنچه باعث بدتر شدن اوضاع شد عدم تولید لندکروزر در چند روز از ماه آگوست و سپتامبر بود که دلیل آن کمبود قطعات اعلام شد. این امر روی توزیع لندکروزر جدید در دیگر بازارها نیز اثر گذاشت. برای مثال در استرالیا تنها خودروهای مخصوص نمایش برای نمایندگی‌ها ارسال شده و هنوز خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده است.

این اولین باری نیست که خبر لیست انتظار طولانی برای نسل جدید لندکروزر منتشر می‌شود. در ماه‌های پیش نیز اعلام شد تقاضا برای این خودرو به حدی بالاست که مشتریان باید ۱۲ ماه صبر کنند.

لندکروزر جدید در بازار آمریکا موجود نخواهد بود اما شاسی‌بلند لوکس لکسس با استفاده از پلتفرم لندکروزر جدید در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود کمبود چیپ ها روی این خودرو نیز اثر گذشته و ظاهراً تولید و عرضه LX جدید تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

نسل جدید LX ظاهراً با تریم جدید ۷۵۰h نیز عرضه خواهد شد. این مدل به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۷۱ نیوتون متر مجهز خواهد بود. گفته شده نسخه پایه این شاسی‌بلند نیز با نام LX 600 شناخته شده و از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو استفاده کرده اما بدون دستیار هیبریدی قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری خواهد داشت.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه