در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

لوتوس امیرا GT4 مسابقه‌ای معرفی شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 لوتوس امیرا GT4 مسابقه‌ای معرفی شد

امیرا به عنوان اولین محصول لوتوس در طی بیش از ۱۰ سال اخیر محصولی برجسته بوده و طرفداران این برند با دیدن آن در جولای ۲۰۲۱ خوشحال شدند. با وجود خطوط کلاسیک و یک دست لوتوس روی این خودرو قدرت ۴۰۰ اسب بخاری، امیرا پایانی خوش برای محصولات درون‌سوز و پرفورمنس لوتوس خواهد بود. البته این پایانی بی سر و صدا نخواهد بود زیرا حالا نسخه مسابقه‌ای این خودرو معرفی شده است.

لوتوس امیرا GT4 که مشاهده می‌کنید یک کانسپت توسعه یافته به همراه گروه RML است. لوتوس قول داده نسخه کامل امیرا GT4 مسابقه‌ای را در ماه‌های آینده معرفی کند اما حدس می‌زنیم همه‌چیز مشابه همان خودرویی باشد که می‌بینید. نسخه مسابقه‌ای امیرا کمی سبک‌تر بوده و هدف‌گذاری مهندسان رسیدن به وزن ۱۲۶۰ کیلوگرم می‌باشد.

لوتوس تغییرات دقیق رخ داده در این خودرو را اعلام نکرده اما احتمالاً کاهش وزن این مدل مسابقه‌ای با حذف برخی تجهیزات رفاهی به دست آمده است. در داخل این خودرو شاهد داشبورد جدید با سیستم جمع‌آوری داده‌ها و رول کیج هماهنگ با قوانین فیا خواهید بود. یک سلول سوخت ۹۶ لیتری نیز جایگزین باک بنزین شده و طبیعتاً در بخش‌های سیستم تعلیق و ترمز نیز بهبودهایی رخ داده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی مدل استاندارد هم جای خود را به نمونه‌های ۱۸ اینچی مسابقه‌ای و لاستیک‌های پیرلی GT4 داده‌اند.

به نظر نمی‌رسد که در بحث قدرت و پیشرانه تغییر خاصی وجود داشته باشد. تنها پیشرانه موجود برای امیرا GT4 از نوع ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار تویوتاست که قدرت ۴۰۰ اسبی تولید کرده و با گیربکس ۶ سرعته xTrac همراه می‌شود. شاید برخی افراد این میزان قدرت را برای یک خودروی مسابقه‌ای کافی ندانند اما وزن پایین باعث می‌شود پرفورمنس مناسبی وجود داشته باشد.

فعلاً اشاره‌ای به قیمت این خودرو نشده اما لوتوس گفته تعداد محدودی از امیرا GT4 را برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات تولید خواهد کرد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه