در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

هیوندای هم گیربکس‌های دستی را حذف می کند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

هیوندای هم گیربکس‌های دستی را حذف می کند

اگرچه برخی خودروهای گیربکس دستی هنوز هم تقاضای خوبی در بازار دارند اما بسیاری از خودروسازان تنها به فکر عرضه محصولات خود با گیربکس اتوماتیک هستند. هیوندای جدیدترین خودروسازی است که تصمیم به حذف گیربکس‌های دستی گرفته و مدل اکسنت در مدل سال ۲۰۲۲ خود دیگر با گیربکس دستی عرضه نخواهد شد.

گفته می‌شود این سدان کوچک فقط با گیربکس CVT در دسترس خواهد بود و بنابراین قیمت پایه اکسنت ۲۰۲۲ حدود ۱۳۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. با حذف گیربکس دستی قیمت اکسنت SE در مدل ۲۰۲۱ برابر با ۱۶۴۰۰ دلار بود به ۱۷۶۷۰ دلار می‌رسد.

علیرغم این افزایش قیمت اکسنت همچنان ارزان‌ترین محصول هیوندای در آمریکا خواهد بود. حدود دو سال پیش بود که این سدان با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری که قدرت ۱۲۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری دارد عرضه شد. اکسنت در حال حاضر فقط با یک پیشرانه در دسترس بوده و اگرچه قدرت آن خیلی زیاد نیست اما از نظر مصرف سوخت عملکرد خوبی دارد.

شایان ذکر است اکسنت در حال حاضر تنها به‌صورت سدان در آمریکا عرضه می‌شود و مدل هاچبک پس از سال ۲۰۱۸ حذف شده است. این خودرو در کانادا نیز حذف شده و الانترا ارزان‌ترین گزینه هیوندای در کشور کانادا محسوب می‌شود.

هیوندای گیربکس اتوماتیک قابل انتخاب در اکسنت را IVT می‌نامد و خودش آن را تولید کرده است. این گیربکس از تسمه زنجیر استفاده می‌کند.

برای یادآوری باید گفت هیوندای سال پیش نیز گیربکس دستی را از لیست انتخاب‌های مدل Venue حذف کرده بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه