در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

خودروی هیدروژنی اسپرت و ۶۹۰ اسبی هیوندای، ویژن FK

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

خودروی هیدروژنی اسپرت و ۶۹۰ اسبی هیوندای، ویژن FK

هیوندای برنامه‌های خود برای استفاده گسترده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی قدرتمند و پایدار در صنعت خودرو را اعلام کرد. این خودروساز کره‌ای تخمین می‌زند تا سال ۲۰۳۰ به نقطه قیمتی مناسب برای تولید خودروهای سلول سوختی که با مدل‌های الکتریکی قابل‌مقایسه است دست خواهد یافت. این شرکت در خلال برنامه آنلاین خود از کانسپت ویژن FK نیز رونمایی کرده است.

این خودرو یک محصول دو درب و اسپورت است که از قوای محرکه هیدروژنی ۶۹۰ اسب بخاری استفاده می‌کند. در واقع ویژن FK از قوای محرکه پیچیده‌تری استفاده می‌کند. این مجموعه ترکیبی از مبدل انرژی سلول سوختی با سیستم دیفرانسیل عقب و سیستم پلاگین بوده و شعاع حرکتی فراتر از ۶۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این خودرو در حداکثر قدرت تولیدی خود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه خواهد داشت.

فعلاً این تمامی آن چیزی است که هیوندای با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته اما کانسپت های جالب دیگر نیز توسط این خودروساز معرفی شده‌اند. برای مثال می‌توان به Trailer Drone اشاره کرد که سیستم حمل‌ونقل هیدروژنی آینده‌نگرانه‌ای است که می‌تواند به‌صورت کاملاً خودران عمل کند. این کانسپت از سیستم مخزن هیدروژن ماژولاری استفاده می‌کند که فقط نیازمند چند مخزن کوچک برای هر سفر است. یک‌بار سوخت‌گیری نیز شعاع حرکتی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند که طبق گفته هیوندای این رقم قابل‌مقایسه با سیستم‌های حمل‌ونقل کنونی است.

این خودروساز کره‌ای به عنوان بخشی از استراتژی سلول سوختی خود به دنبال تولید خودروهای تجاری با قوای محرکه هیدروژنی یا الکتریکی تا سال ۲۰۲۸ است. هیوندای یک خودروی تجاری جدید با قوای محرکه سلول سوختی را معرفی خواهد کرد و انتظار می‌رود این خودروی سنگین در یک سال فروش چند هزار دستگاهی داشته باشد.

هیوندای برای رسیدن به اهداف جاه‌طلبانه خود از نسل جدید سیستم‌های سلول سوختی در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد. این سیستم‌ها تا ۵۰ درصد ارزان‌تر، ۳۰ درصد جمع‌وجورتر و دو برابر قوی‌تر از سیستم‌های کنونی هیوندای خواهند بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه