در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

محصولات الکتریکی گریت وال در مونیخ رونمایی و در اروپا عرضه خواهد شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

محصولات الکتریکی گریت وال در مونیخ رونمایی و در اروپا عرضه خواهد شد

گریت وال رسماً برند الکتریکی خود یعنی اورا را در اروپا معرفی کرده و تعدادی از محصولات آن‌را در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآورده است. این خودروها سه مدل مختلف هستند که با نام‌های ۰۱ کت، ۰۲ کت و ۰۳ کت در مونیخ معرفی شده‌اند. ۰۱ کت در اصل نسخهٔ اروپایی مدل همان گود کت است که سال گذشته رونمایی شد و ۰۲ کت هم نسخهٔ اسپرتی از گود کت محسوب می‌شود اما ۰۳ کت نسخهٔ تولیدی لایتنینگ کت است که به‌عنوان اولین کانسپت اورا اوایل امسال در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد.


دو مدل ۰۱ کت و ۰۲ کت قوای محرکه و مشخصات کاملاً یکسانی دارند و تغییرات ۰۲ کت صرفاً شامل ویژگی‌های داخلی و خارجی می‌شود؛ بنابراین، این مدل‌ها هردو به یک موتور الکتریکی با ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای تأمین انرژی این موتور باطری‌های ۴۸ و ۶۳ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که به ترتیب برد ۳۰۰ و ۴۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کنند. ۰۱ کت ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

داستان ۰۳ کت اما متفاوت است. این مدل از ۰۱ و ۰۲ بزرگ‌تر بوده و به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیرو، ۰۳ کت ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت آن همان ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. یک پکیج باطری ۸۲ کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن ۴۵۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. گریت ‌وال قصد دارد فروش هر سه مدل اورا کت را اوایل سال آینده در آلمان آغاز کرده و سپس آن‌ها را به بازار سایر کشورهای اروپایی بفرستد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه