در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز فراری و لامبورگینی دستور کار ایتالیایی ها

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 حفظ پیشرانه‌های درون‌سوز فراری و لامبورگینی دستور کار ایتالیایی ها

نه فراری و نه لامبورگینی در حال حاضر محصولاتی تمام الکتریکی تولید نمی‌کنند. فراری البته تائید کرده اولین خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد اما لامبورگینی هنوز چند سالی با این اتفاق فاصله دارد. هر دو شرکت یاد شده علاقه چندانی به حذف پیشرانه‌های درون‌سوز خود ندارند و می‌خواهند با استفاده از تکنولوژی هیبریدی تا حد امکان این پیشرانه‌ها را حفظ کنند. فراری ۲۹۶ GTB و لامبورگینی سیان دو مثال بارز این اقدام هستند.

از طرفی اتحادیه اروپا به دنبال حذف پیشرانه‌های درون‌سوز تا سال ۲۰۳۵ است. این دو برند ایتالیایی و البته خود کشور ایتالیا از این تصمیم راضی نیستند زیرا فراری و لامبورگینی منبع مهم غرور و افتخار ملی ایتالیا بوده و ظاهراً دولت این کشور در حال گفت‌وگو با اتحادیه اروپا برای حفظ دو برند یاد شده از قانون ممنوعیت تولید خودروهای درون‌سوز می‌باشد.

اگرچه ایتالیا کاملاً از تعهد اروپا برای کاهش قابل‌توجه گازهای گلخانه‌ای حمایت می‌کند اما فراری و لامبورگینی بخش بسیار کوچکی از آمار فروش خودروهای جهانی را تشکیل می‌دهند. بله پیشرانه‌های درون‌سوز این شرکت‌ها آلایندگی بیشتر نسبت به یک خودروی متوسط دارند اما استفاده از تکنولوژی هیبریدی و احتمالاً سوخت‌های سنتتیک می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. وزیر گذار اکولوژیکی ایتالیا اقدامات دولت این کشور درباره موضوع موردبحث را تائید کرده است.

روبرو سینگولانی گفته است:

این خودروها نیازمند تکنولوژی بسیار خاص و باتری‌های مدرن برای دوران گذار هستند. یک قدم مهم این است که ایتالیا در تولید باتری‌هایی با عملکرد بالا پیشرفت کند و به همین خاطر است که در حال اجرای برنامه گیگا فاکتوری برای تأسیس در ایتالیا و با مقیاس تولید بسیار بالا هستیم.

به خاطر اینکه فراری و لامبورگینی آمار فروش بسیار کمتری در مقایسه با شرکتی همچون فیات دارند، مقیاس اقتصادی مورد اشاره می‌تواند با تبدیل کارخانه‌های خودروسازی به سایت‌های تولید خودروهای الکتریکی به دست آید و هزینه‌ها کاهش یابد. البته وزیر ایتالیایی از پاسخ به این سؤال که آیا این کشور با اتحادیه اروپا به توافقی دست یافته یا خیر خودداری کرده اما گفته که مقامات این اتحادیه متقاعد شده‌اند مشکلی وجود نخواهد داشت.

نماینده‌های هر دو شرکت از اشاره به این اخبار خودداری کرده اما آن را رد هم نکرده‌اند. درباره این موضوع جنبه‌های سیاسی، فرهنگی و زیست‌محیطی زیادی وجود دارد.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه