در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

نسخه‌های هیدروژنی و GR تویوتا کرولا در آینده ای نزدیک تولید خواهد شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

نسخه‌های هیدروژنی و GR تویوتا کرولا در آینده ای نزدیک تولید خواهد شد

بر اساس اخبار منتشر شده توسط فوربس، سرانجام تویوتا کرولا GR اواخر سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. همچنین این برند در نظر دارد در سال‌های آینده نسخه‌های هیدروژنی پریوس و کرولا را نیز عرضه کند.

کرولا GR ظاهراً از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک بکار رفته در GR یاریس بازار اروپا استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۲۵۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. ظاهراً کرولای موردبحث به‌صورت هاچبک پنج درب تولید خواهد شد.

شایعات قبلی حاکی از این بودند که کرولا GR از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری استفاده خواهد کرد اما قدرت ۲۹۶ اسبی خواهد داشت. همچنین گفته شده بود این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری خواهد داشت.

فوربس مدعی شده کرولا با قوای محرکه درون سوز هیدروژنی هم تولید خواهد شد. این پیشرانه عجیب از نوع سلول سوختی مشهور که می‌شناسیم نیست بلکه از هیدروژن برای احتراق استفاده می‌کند. تویوتا می‌گوید این تنظیمات باعث می‌شود تولید دی‌اکسید کربن و برخی آلاینده‌های دیگر به صفر نزدیک شود.

پریوس جدید نیز ظاهراً در دسامبر ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید. این خودرو با پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی در دسترس خواهد بود و در آینده نسخه هیدروژنی آن نیز تولید خواهد شد.

ظاهراً قرار است نسخه درون سوز هیدروژنی کرولا هم در سال ۲۰۲۳ عرضه شود. هنوز مشخص نیست که تویوتا با فقدان زیرساخت‌های هیدروژنی برای این خودروها چه خواهد کرد. داده‌ها نشان می‌دهند تنها چند ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن در کالیفرنیا و کانادا موجود است.

حتی اگر این خودروهای هیدروژنی به تعداد محدود هم تولید شوند تمرکز نهایی تویوتا روی خودروهای الکتریکی خواهد بود به گونه‌ای که اولین محصول از این دست با نام bZ4X از اوایل سال آینده روانه بازار خواهد شد. این خودروساز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ خانواده محصولات bZ با هفت عضو را تولید کند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه