در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فرمول یک هلند و پیروزی ورشتاپن در خانه

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فرمول یک هلند و پیروزی ورشتاپن در خانه

بعد از یک مسابقه بارانی که تنها دو دور پشت سر خودروی ایمنی انجام شد، این هفته در زیر آفتاب آسمان هلند و در پیست پارک زندورت که دوباره بعد از سالها وارد تقویم فرمول یک شده، مسابقات ادامه یافت. حضور تماشاگران نارنجی‌پوش و عمدتاً طرفدار ورشتاپن به هیجان این رقابت افزوده بود. ورشتاپن نیز توانست با کسب پول پوزیشن هواداران خود را خوشنود سازد.

پشت سر ورشتاپن، همیلتون و بوتاس رده‌های بعدی را در اختیار گرفتند. استارت مسابقه تغییری در این روند ایجاد نکرد. ورشتاپن با شروعی خوب رتبه خود را حفظ کرد و دو راننده مرسدس نیز به تعقیب او پرداختند. این روندی بود که تقریباً در طول ۷۲ دور مسابقه حفظ شد تا نسبتاً یک مسابقه کسالت‌بار و کم برخورد و بدون هیجان دیگر را شاهد باشیم.

یکی از نتایج این مسابقه، نمایش این نکته بود که دیگر خودروهای مرسدس ازنظر توانایی فنی نسبت به ردبول ها در موقعیت برتری قرار ندارند. همیلتون هرگز نتوانست واقعاً خطری برای ورشتاپن ایجاد کند و نهایتاً ورشتاپن توانست در خانه به یک پیروزی شیرین برسد. این پیروزی او را باز هم به صدر جدول برگرداند.

والتری بوتاس دو دور مانده به آخر به پیت لین آمد تا با تعویض تایرها امتیاز سریع‌ترین دور را بزند. اما تصمیم تیم عوض شد و او را از این کار منع کردند با این وجود بوتاس سریع‌ترین دور را زد. بنابراین مرسدس همیلتون را هم به پیت لین کشاند تا این امتیاز را دوباره به او برگرداند که ناهماهنگی در تیم مرسدس را نشان داد.

سرجیو پرز هم به عنوان برترین راننده این مسابقه از نگاه تماشاگران شناخته شد. او مسابقه را از پیت لین شروع کرد و با رده هشتم به پایان برد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه