در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

کاهش فروش چشمگیر خودرو در ایالات‌متحده به خاطر بحران کمبود چیپ

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

کاهش فروش چشمگیر خودرو در ایالات‌متحده به خاطر بحران کمبود چیپ

فروش خودرو در ایالات‌متحده به دلیل بحران کمبود چیپ و همین‌طور مشکلات ناشی از محدودیت‌های بیماری کرونا، کاهش چشمگیری داشته است. هرچند در خبرها بیشتر مشکلات فورد و جنرال موتورز مثل تعطیلی کارخانه‌ها و فروش خودروها بدون برخی از ویژگی‌های الکتریکی غیرضروری مثل سیستم توقف/حرکت منعکس شده است اما خودروسازان بیشتری درگیر این آشفتگی و بحران هستند. تویوتا، هوندا، هیوندای و کیا همگی در این بحران گرفتار شده‌اند که نتیجهٔ آن کاهش ۱۷ درصدی فروش خودرو در ایالات‌متحده طی ماه گذشته بوده است.

این در حالی است که تحلیلگران کاهش فروش خودرو در آمریکا را در بدترین حالت ۱۸ درصد پیش‌بینی کرده بودند و حالا این پیش‌بینی محقق شده است. دراین‌بین، فورد با کاهش فروش چشمگیر ۳۳ درصدی مواجه شده اما فروش سوبارو و هوندا هم به ترتیب ۱۵ و ۱۶ درصد کاهش یافته است. البته بخش لوکس هوندا یعنی آکورا کاهش فروش کمتری معادل ۴ درصد داشته است. کیا و هیوندای نیز در ماه آگوست خودروی کمتری به فروش رسانده‌اند. بحران کمبود چیپ و محدودیت‌های مربوط به کرونا در جنوب شرقی آسیا که مشکلاتی را در زنجیرهٔ تأمین قطعات ایجاد کرده، بیشترین لطمه را به خودروسازان وارد ساخته است.

به همین دلیل، در جایی که چند سال پیش خودروسازان سه میلیون دستگاه خودرو به فروش می‌رسانند، حالا موفق به فروش کمتر از یک‌سوم این میزان شده‌اند. البته یکی از تحلیلگران معتقد است که در این کاهش فروش نمایندگی‌ها هم مقصر هستند زیرا به اعتقاد وی، یکی دیگر از دلایل کاهش فروش خودرو می‌تواند عدم اشتیاق مصرف‌کنندگان برای خرید خودروهای نو به خاطر نارضایتی از نمایندگی‌ها باشد که با کاهش عرضهٔ خودرو، قیمت موجودی‌های خود را افزایش داده‌اند. به گفتۀ این تحلیلگر، شاید مصرف‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند تا زمان کاهش قیمت خودروها و بازگشت به نرخ اصلی کارخانه منتظر بمانند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه