در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

نگاه اولیه به سوبارو سولترا ۲۰۲۳

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

نگاه اولیه به سوبارو سولترا ۲۰۲۳

سوبارو به عنوان یکی از سریع‌ترین برندها در مسابقات رالی مطرح است اما در مسابقه تولید خودروهای الکتریکی حرکتی لاک‌پشت گونه دارد.

نزدیک‌ترین محصول سوبارو به یک خودروی الکتریکی کراس ترک PHEV است اما این خودروساز آماده معرفی اولین محصول تمام الکتریکی خود می‌شود و با توجه به آنچه تاکنون دیده‌ایم، این خودرو در سال آینده و به عنوان مدل ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.



و اگر با دیدن این خودرو فکر می‌کنید آن را دیده‌اید پس باید گفت چشم‌های شما دروغ نمی‌گویند. این شاسی‌بلند که سولترا نام دارد تقریباً مشابه تویوتا bZ4X کانسپتی است که اوایل امسال رونمایی شد. دلیل این تشابه زیاد نیز توسعه مشترک شاسی‌بلند ۵ نفره سولترا با تویوتاست، درست همان اتفاقی که برای خودروهای اسپورت GR 86 و BRZ افتاده است.

سولترا بر پایه پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی با نام پلتفرم جهانی سوبارو e ساخته شده و ترکیبی از دانش تویوتا در زمینه خودروهای الکتریکی و تجارب سوبارو در زمینه توسعه سیستم‌های چهار چرخ محرک است. از نظر ابعادی این خودرو در کلاس خودروهای C قرار می‌گیرد و بنابراین ابعادی تقریباً مشابه ب‌ام‌و X1 یا آئودی Q3 دارد.

استایل سولترا اسپورت‌تر و مفهومی‌تر از محصولات اخیر سوبارو به نظر می‌رسد و دارای چراغ‌های جلوی نازک می‌باشد. در بخش عقب شیشه کاملاً خمیده را می‌بینیم که حاکی از توجه ویژه سوبارو به طراحی بوده و شاید حمل بار اولویت بعدی این شرکت بوده است. به نظر می‌رسد دماغه خودرو هم همانند سایر خودروهای الکتریکی بسته باشد.

داخل کابین نیز مشابه کانسپت تویوتا bZ4X بوده و همه‌چیز تحت تأثیر کنسول مرکزی با ارتفاع بالا می‌باشد.

علاوه بر نمایشگر اصلی یک نمایشگر دیجیتالی نیز برای پشت آمپرها تدارک دیده شده اما محل نصب آن جالب‌توجه است. به نظر می‌رسد این نمایشگر به عنوان هدآپ دیسپلی عمل می‌کند. فرمان بکار رفته در خودروی تویوتا به نوعی طراحی شده که دید خوبی را به پشت آمپرها ایجاد می‌کند اما سولترا از فرمان عادی استفاده کرده و شاید از این نظر جلوی دید راننده به پشت آمپرها را بگیرد.

سوبارو فعلاً اشاره‌ای به باتری یا پیشرانه سولترا نکرده اما تویوتا قبلاً تائید کرده نسخه تولیدی bZ4X دارای دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود.

نکته مهم این است که آیا سولترا بدون وجود پیشرانه بوکسوری و استایل مشابه تویوتا همچنان خصیصه‌های یک سوباروی همیشگی را خواهد داشت یا خیر.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه