در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فیس‌لیفت جیپ گرند کُماندر برای چینی‌ها

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فیس‌لیفت جیپ گرند کُماندر برای چینی‌ها

نام جیپ کُماندر این روزها زیاد خبرساز می‌شود زیرا چند روز پس از معرفی کُماندر جدیدی برای آمریکای جنوبی، حالا جیپ در نمایشگاه چنگدو از فیس‌لیفت گرند کماندر برای بازار چین پرده‌برداری کرده است. برای یادآوری، گرند کماندر در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یک کراس‌اوور سه ردیفه صرفاً برای عرضه در بازار چین معرفی شد و حالا درحالی‌که هنوز نسبتاً جوان به نظر می‌رسد اما جیپ تصمیم به فیس‌لیفت آن گرفته است.


کماندر آمریکای جنوبی و گرند کماندر چینی علیرغم نام یکسان، از لحاظ فنی اشتراکی باهم ندارند. نسخهٔ آمریکای جنوبی بر اساس پلت‌فرم Small Wide مشترک با کامپس ساخته شده درحالی‌که نسخهٔ چینی از پلت‌فرم Compact Wide متعلق به جیپ چروکی استفاده می‌کند و بنابراین کشیده‌تر و عریض‌تر است. واضح‌ترین تغییر ظاهری فیس‌لیفت گرند کماندر را می‌توان در جلو مشاهده کرد یعنی جایی که چراغ‌ها بزرگ‌تر شده و حالا کاملاً با جلوپنجرهٔ هفت‌قسمتی ادغام شده‌اند. علاوه بر این، سپر جلو هم بازطراحی شده و حالا ورودی‌های هوای پیچیده‌تری را می‌توان در آن مشاهده کرد.

پروفیل جانبی خودرو غیر از رینگ‌های جدید تقریباً بدون تغییر به نظر می‌رسد اما سپرهای جدید کمی به طول خودرو گرند کماندر اضافه کرده و آن‌را به ۴,۸۹۵ میلی‌متر رسانده‌اند. در عقب، چراغ‌های LED گرافیکی شبیه به گرند واگنییر پیدا کرده‌اند و حالا با دنباله‌هایی به سمت مرکز کشیده شده‌اند. علاوه بر این، سپر هم تغییراتی داشته و حالا سر اگزوزها کمی بالاتر آمده‌اند. از نظر طراحان جیپ اما طراحی کابین گرند کُماندر مشکلی نداشته زیرا در اینجا تغییری صورت نگرفته و همان ویژگی‌های قبل حفظ شده است.

پیشرانه‌های گرند کماندر مدل ۲۰۲۲ هم تغییری را تجربه نکرده‌اند و این کراس‌اوور آمریکایی همچنان با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در چین عرضه می‌شود. این موتور در نسخهٔ محرک جلو ۲۳۵ اسب بخار و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گرند کماندر اما یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم دارد که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی و باطری ۱۳ کیلووات ساعتی مجهز است و برد ترکیبی آن به ۹۰۰ کیلومتر می‌رسد. انتقال نیرو در همهٔ مدل‌ها توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

قیمت جیپ گرند کماندر در چین از ۲۳۹,۸۰۰ یوآن معادل ۳۷,۱۱۳ دلار برای نسخهٔ بنزینی و ۳۰۹,۸۰۰ یوآن برای نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آغاز می‌شود. مثل نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت، انتظار نمی‌رود که این گرند کماندر جدید هم در خارج از چین عرضه شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه