در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن توارگ R مدل ۲۰۲۱

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تجربه رانندگی با فولکس‌واگن توارگ R مدل ۲۰۲۱

شاسی بلندهای بزرگ و پرفورمنس پیام مصرف سوخت کم و دوستی با محیط‌زیست را ارسال نمی‌کنند. البته علیرغم نصب نشان R روی درب پشتی این فولکس‌واگن توارگ جدید و فول، ژرمن‌ها مسیر متفاوتی را طی کرده‌اند.

در تئوری هدف از الکتریکی سازی محصولات افزایش لذت رانندگی و درعین‌حال قربانی نکردن راندمان و مصرف سوخت است به همین خاطر این توارگ R با قیمت ۷۱۹۹۵ پوند به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی ۳۳۵ اسبی و پیشرانه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری و باتری ۱۴.۳ کیلووات ساعتی تجهیز شده تا در نهایت قدرت ترکیبی ۴۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید کند. نتیجه کار هم کسب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای است که برای خودرویی با ابعاد و وزن توارگ R رکورد احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

البته این نسخه پرچم‌دار از توارگ آن‌قدرها هم که انتظار می‌رود احساس اسپورتی نداشته و وزن سیستم هیبریدی اصلی‌ترین دلیل است چراکه روی واکنش و پاسخ خودرو تأثیر منفی داشته است. شاسی خودرو گاهی اوقات در همراهی با نیازهای شما به تقلا می‌افتد و علیرغم عبور از پیچ‌ها بدون وجود تکان های زیاد اصلاً حس دینامیکی ندارد.

سیستم چهار چرخ محرک ۴MOTION می‌تواند تا ۸۰ درصد نیرو را به اکسل عقب بفرستد اما در واقعیت این حس وجود ندارد و شما هم نمی‌توانید از تنظیمات آن در دنیای واقعی بهره ببرید؛ اما خب با توجه به وزن و ابعاد توارگ R باید گفت عملکرد کلی محصول نونوار شده فولکس خوب است.

بهترین عملکرد و سواری این خودرو در سرعت‌های متوسط و استفاده از گشتاور پیشرانه الکتریکی برای پشتیبانی از نیروگاه ۶ سیلندر نرم است. به این ترتیب توارگ R بیشتر ریلکس بوده و عجله و فشار کمتری داشته و کمک پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود رفاه و آسایش بیشتری در کابین وجود داشته باشد.

هوشمندی قوای محرکه نیز به این معنی است که پاس‌کاری نرم و خوبی بین پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی صورت می‌گیرد و مصرف سوخت پایین خودرو روی هزینه‌های مربوط به مالیات نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

رقبایی همچون ب ام و X5 xDrive45e با باتری بزرگ‌تر و شعاع حرکتی بیشتر در حالت الکتریکی عرضه می‌شود و این در حالی است که توارگ R مزیت‌هایی احتمالی از نظر کاهش مصرف سوخت در مقایسه با مدل‌های بنزینی یا دیزلی هم سایز خود دارد. هرچند کیفیت سواری توارگ R را نمی‌توان نقطه قوت آن دانست.

این خودرو به‌صورت استاندارد از رینگ‌های ۲۲ اینچی و سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند اما در عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها کاملاً متوجه آن‌ها خواهید شد. وزن بالا نیز روی این مساله تأثیر داشته و باتری با وزن اضافی خود باعث شده سواری توارگ R خشک تر حس شود. در نرم‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق پایدار و نرمی نسبتاً خوبی وجود داشته اما دست‌اندازهای موجود در میانه پیچ‌ها با واکنش عصبی خودرو مواجه خواهد شد.

بازهم باید گفت توارگ R مناسب سرعت‌های متوسط و بزرگراهی است اما این با ذات مدل‌های R در تضاد است. به نظر می‌رسد این خودرو به نوعی قربانی شده زیرا نه کیفیت سواری لوکس یک شاسی‌بلند گران‌قیمت را ارائه می‌کند و نه درگیری و هیجان سواری یک خودروی چهار چرخ محرک را.

اما توارگ R ویژگی‌های خاص خود را دارد. نمایشگر مرکزی بزرگ و ۱۵ اینچی عملکرد خوبی داشته و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی هم گرافیک تیز و سطح بالایی را به نمایش می‌گذارد. کیفیت کابین نیز بالا بوده هرچند برخی کمبودها در خودرویی با این قیمت وجود دارد.

از نظر تکنولوژی و تجهیزات کمبودی وجود نداشته و می‌توان به مواردی همچون ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی‌های اسپورت و چرمی با عملکرد گرم و سرد کننده، ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم تهویه چهار ناحیه‌ای، طیف وسیع سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده و… اشاره کرد.

شاسی‌بلند پرچم‌دار توارگ R نه کاملاً اسپورت و نه کاملاً ریلکس بوده و نه به اندازه ب ام و X5 45e سطح بالا و آرام است. X5 شعاع حرکتی و مصرف سوخت بهتری داشته و راحتی و اشرافیت آن با قیمتی مناسب‌تر در دسترس است. توارگ R در واقع خودرویی با نقاط قوت و ضعف خاص خودش است. این خودرو از تکنولوژی مدرنی استفاده کرده و هزینه‌های کمتری نسبت به یک شاسی‌بلند درون‌سوز برخوردار است اما قیمت بالایی دارد.

مشخصات فولکس‌واگن توارگ R

  • قیمت: ۷۱۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو به علاوه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۶ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۳ لیتر در هر صد کیلومتر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه