در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

کوپرا لئون با کیت تیونینگ ABT

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

کوپرا لئون با کیت تیونینگ ABT

ABT که به‌نوعی تیونر خانوادگی محصولات گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شود، کیت تیونینگی را برای کوپرا لئون تدارک دیده است. این کیت که برای نسخهٔ ۲ لیتری لئون در هردو مدل هاچ‌بک و استیشن ارائه می‌شود، باعث افزایش قدرت و بهبود هندلینگ خواهد شد. در آینده احتمالاً ABT برای کوپرا لئون ۱.۴ لیتری هیبریدی هم کیت ارتقائی را ارائه خواهد کرد.

نسخهٔ مختلف این پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در چندین خودرو از محصولات گروه فولکس‌واگن مثل آئودی S3، گلف GTI و R، تی‌راک R، اشکودا اکتاویا RS، کوپرا فورمنتور و… ارائه می‌شود و بنابراین تقویت آن برای مهندسان ABT بسیار آسان است. آن‌ها با ارتقاء نرم‌افزار ECU توانسته قدرت این پیشرانه را در کوپرا لئون هاچ‌بک به ۳۶۰ اسب بخار و در لئون استیشن به ۳۷۰ اسب بخار برسانند که ۵۰ اسب بخار از نسخهٔ استاندارد بیشتر است. گشتاور موتور نیز در هردو نسخه با ۵۰ نیوتن متر افزایش به ۴۵۰ نیوتن متر رسیده است.

در لئون هاچ‌بک نیروی موتور فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما نسخهٔ استیشن به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴drive مجهز است که نیرو را از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل می‌گیرد. ABT هنوز اعداد پرفورمنس لئون با این کیت تیونینگ را اعلام نکرده اما مطمئناً از نمونهٔ استاندارد سریع‌تر خواهد بود که در نسخهٔ هاچ‌بک محرک جلو ظرف ۵.۷ ثانیه و استیشن چهارچرخ محرک ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علاوه بر افزایش قدرت، ABT رینگ‌های آلیاژی چند پرهٔ ۲۰ اینچی زیبای Sport GR در رنگ‌های مشکی مات یا براق با لاستیک‌های ۲۳۵ را هم برای لئون در نظر گرفته است. در آخر نیز کمک‌فنرهای سفت‌تر ABT ارتفاع خودرو را ۳۰ میلی‌متر کاهش داده و پایداری آن در جاده را بهبود بخشیده‌اند. کیت تیونینگ ABT شامل ارتقاء قدرت، رینگ‌ها و تعلیق، بدون احتساب هزینهٔ نصب با قیمت ۵,۹۹۰ یورو ارائه می‌شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه