در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

استفاده از خودروی خودران تویوتا در مسابقات پارالمپیک متوقف شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

استفاده از خودروی خودران تویوتا در مسابقات پارالمپیک متوقف شد

تویوتا استفاده از خودروهای خودران e-Palette در دهکده بازی‌های پارالمپیک را متوقف کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که یکی از این خودروها با یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ برخورد کرد.


تویوتا با انتشار بیانیه‌ای از این عابر پیاده عذرخواهی کرد. رویترز می‌گوید خودروی یاد شده با حداکثر سرعت ۱ یا ۲ کیلومتر در ساعت با عابر برخورد کرده است. این فرد به مرکز درمانی دهکده مسابقات منتقل شده و خوشبختانه مشکلی نداشته و دوباره به محل اسکان خود مراجعه کرده است.

این خودروساز ژاپنی می‌گوید خودروی موردبحث در یک سه‌راهی حضور داشته و در زمان برخورد با عابر پیاده توسط اپراتور کنترل می‌شده است. اگرچه e-Palette تویوتا در حالت دستی قرار داشته اما می‌تواند به‌صورت کاملاً خودران نیز عمل کند.

تویوتا گفته استفاده از تمامی این خودروها را به حال تعلیق درآورده و درباره این حادثه با پلیس همکاری کاملی دارد. این برند ژاپنی خودش نیز بررسی‌های داخلی درباره این حادثه را شروع کرده است.

آکیو تویودا مدیر اجرایی تویوتا با انتشار ویدئویی از عابر پیاده عذرخواهی کرده و گفته که این موضوع چالش‌های توسعه خودروهای خودران را نشان می‌دهد. ژاپنی‌ها می‌گویند حادثه یاد شده نشان می‌دهد خودروهای خودران هنوز مناسب استفاده در جاده‌های عادی نیستند.

تویودا همچنین افزوده ورزشکار حادثه دیده قرار است در روزهای آینده در مسابقات خود شرکت کند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه