در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

پس از EV6، کیا روی دو کراس‌اوور الکتریکی دیگر کار می‌کند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

پس از EV6، کیا روی دو کراس‌اوور الکتریکی دیگر کار می‌کند

برنامه‌های الکتریکی کیا صرفاً به مدل EV6 محدود نمی‌شود زیرا این شرکت در حال کار روی چند مدل الکتریکی دیگر است. رئیس محصولات اروپایی کیا در گفتگویی با اتو اکسپرس اعلام کرده است که خودروی الکتریکی بعدی این شرکت یک کراس‌اوور بزرگ خواهد بود که بازار ایالات‌متحده را هدف قرار داده است. علاوه بر این، کیا روی یک کراس‌اوور الکتریکی دیگر برای بازار اروپا نیز کار می‌کند.


فعلاً اطلاعات دیگری در مورد این خودروها در دست نیست اما کراس‌اوور بزرگ احتمالاً EV7 یا EV8 نام خواهد داشت درحالی‌که مدل اروپایی می‌تواند EV4 نام داشته باشد. این مدل برای رقابت با خودروهایی مثل ولوو C40 و مرسدس بنز EQA به بازار خواهد آمد. به گفتهٔ اتو اکسپرس، EV4 روی همان پلت‌فرم E-GMP هیوندای آیونیک ۵، جنسیس GV60 و کیا EV6 ساخته خواهد شد و ابعادی مشابه نسخهٔ اروپایی اسپرتیج خواهد داشت.

گفته EV4 از قوای محرکهٔ مشابه EV6 استفاده خواهد کرد که این یعنی با انتظار پکیج‌های باطری ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی را داشته باشیم. استفاده از پلت‌فرم E-GMP همچنین به معنای برخورداری از معماری الکترونیکی ۸۰۰ ولتی است که امکان شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی را فراهم می‌کند. احتمالاً EV4 در دو نسخهٔ تک موتورهٔ محرک عقب با ۲۲۶ اسب بخار قدرت و دو موتورهٔ چهارچرخ محرک با ۳۲۱ اسب بخار قدرت تولید خواهد شد. کیا قصد عرضهٔ ۱۱ مدل الکتریکی مختلف تا سال ۲۰۲۵ را دارد که شامل شش مدل الکتریکی اختصاصی از خانوادهٔ EV و پنج نسخهٔ الکتریکی از محصولات درون‌سوز می‌شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه