در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تسلا ادعا می کند هزینه‌های نگهداری مدل ۳ پایین است

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 تسلا ادعا می کند هزینه‌های نگهداری مدل ۳ پایین است

اگرچه تسلا مدل ۳ هم از نظر ذهنیت برند و هم از نظر تجهیزات و ویژگی‌ها با خودروسازانی همچون مرسدس و ب‌ام‌و رقابت می‌کند اما تحلیل گران می‌گویند هزینه‌های عملیاتی این خودرو به‌طور قابل‌توجهی کمتر از رقبای مستقیم است.


این کمپانی در سال ۲۰۲۰ و با استناد به گزارش خود اظهار داشت تسلا مدل ۳ استاندارد رِنج پلاس، به‌طور متوسط هزینه ۵۵ سنتی به ازای هر ۱.۶ کیلومتر طی شده دارد. این هزینه‌ها شامل مواردی همچون بیمه، هزینه‌های نگهداری و سوخت بوده است. به این ترتیب هزینه‌های نگهداری و مالکیت این خودرو تنها چند سنت بیشتر از تویوتا کمری بوده و بسیار کم‌تر از ب‌ام‌و سری ۳ در بازه زمانی ۵ ساله و کارکرد حدود ۹۶۵۰۰ کیلومتر است.

تسلا گفته است:

به‌طور خاص باید گفت هزینه‌های نگهداری همچون سوخت (الکتریسیته یا بنزین)، هزینه‌های نگهداری، لاستیک‌ها و تعمیرات تسلا مدل ۳ تنها اندکی بالاتر از یک خودروی درون‌سوز تولید انبوه همچون تویوتا کمری می‌باشد.

تسلا از این داده‌ها برای مقایسه ارزش تسلا مدل ۳ در برابر رقبا استفاده کرده است. اگرچه این خودرو هم‌اکنون با قیمت ۳۹,۹۹۰ دلاری عرضه می‌شود (قیمتی تقریباً مشابه ب‌ام‌و ۳۳۰i سدان ۴۱,۴۵۰ دلاری) اما هزینه‌های آن در طول زمان به خاطر هزینه‌های مالکیت و نگهداری کمتر پایین‌تر خواهد بود.

این خودروساز آمریکایی در گزارش خود آورده است:

تمرکز ما از همان ابتدا روی توسعه محصولاتی نه تنها پایدار بلکه بهتر از نمونه‌های درون‌سوز در تمامی جهات بوده است. بسیاری از افراد به‌طور نادرست معتقدند انتخاب محصولات پایدار نیازمند قربانی کردن مواردی همچون قیمت یا پرفورمنس است اما محصولات تسلا ترکیبی از پرفورمنس، ایمنی، راندمان و قیمت رقابتی هستند.

این خودروساز همچنین مدعی شده اگرچه تولید خودروهایش در مقایسه با نمونه‌های درون‌سوز هزینه‌های بیشتری را به محیط‌زیست تحمیل می‌کند اما تنها پس از گذشت ۸۵۹۳ کیلومتر و حتی با استفاده از ترکیب انرژی کنونی در جهان، محصولات الکتریکی تسلا سبزتر از نمونه‌های درون‌سوز خواهند بود.

این میزان کارکرد اعلامی بسیار احساس‌برانگیز و سورپرایز کننده است زیرا برخی افراد می‌گویند خنثی کردن میزان آلایندگی تولیدی این خودروها (شامل تولید باتری و…) به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد اما خب تسلا مدعی است این داده‌ها را به‌صورت واقعی به دست آورده است.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه