در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فورد روی الکتریکی‌ها پس از استقبال فوق‌العاده از لایتنینگ بیشتر تمرکز می کند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فورد روی الکتریکی‌ها پس از استقبال فوق‌العاده از لایتنینگ بیشتر تمرکز می کند

معمولاً فورد را با پیشرانه‌های V8 قدرتمند در مدل‌هایی مثل موستانگ و سری F می‌شناسیم اما این شرکت قصد دارد ازاین‌پس تمرکز بیشتری روی مدل‌های الکتریکی داشته باشد. مدیرکل بخش محصولات الکتریکی فورد «دارن پالمر» طی گفتگویی اظهار داشته است که این شرکت روی ساخت خودروهای الکتریکی قانع‌کننده‌ای تمرکز خواهد کرد که مردم می‌خواهند مالک آن‌ها باشند.


یکی از مصادیق بارز این خودروها، موستانگ مک‌ایی GT پرفورمنس ادیشن است که دو موتور الکتریکی آن ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که حتی از موستانگ مک‌وان هم سریع‌تر است. بااین‌حال، فورد برای جذب خریداران صرفاً به پرفورمنس متکی نیست زیرا به گفتهٔ مقامات شرکت، خریداران تجاری از ون الکتریکی E-Transit هم بسیار راضی هستند زیرا می‌تواند هزینه‌های عملیاتی آن‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گفتهٔ فورد، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های تعمیر و نگهداری E-Transit در طول هشت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر، ۴۰ درصد کمتر از ترانزیت بنزینی باشد و این صرفه‌جویی در هزینه‌ها در ناوگان‌های بزرگ به رقم چشمگیری تبدیل خواهد شد. پیکاپ الکتریکی F150 لایتنینگ هم با قیمت پایهٔ ۴۰ هزار دلاری، خودروی بسیار جذابی است. این پیکاپ در همین مدت کوتاه به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست یافته زیرا فورد بیش از ۱۲۰ هزار رزرو خرید برای آن دریافت کرده است.

هرچند در خودروهای الکتریکی اولیه اضطراب میزان برد مشکل بزرگی بود اما به گفتهٔ فورد، هم‌اکنون این مشکل حل شده است زیرا موستانگ مک‌ایی بردی تا ۴۹۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. همچنین به گفتهٔ این شرکت، شارژ در خانه دردسرهای توقف برای سوخت‌گیری را از بین می‌برد. البته شاید سفرهای طولانی همچنان مشکل اصلی خودروهای الکتریکی باشد اما جایگاه‌های شارژ سریع به‌سرعت در حال افزایش هستند. این یعنی با یک توقف کوتاه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای می‌توان دوباره به جاده بازگشت. علاوه بر این، رانندگان می‌توانند برنامه‌ریزی کرده و در زمان توقف برای نوشیدن قهوه یا خرید مواد غذایی، خودروی خود را شارژ کنند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه