در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

احتمال عرضه خودروی شهری و الکتریکی هیوندای/کیا در سال ۲۰۲۳

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

احتمال عرضه خودروی شهری و الکتریکی هیوندای/کیا در سال ۲۰۲۳

توافق اخیر هیوندای و بورگ وارنر به شایعات درباره تولید قریب‌الوقوع یک خودروی الکتریکی جدید توسط کره‌ای‌ها دامن زده است. اتواکسپرس به جزئیاتی از این خودروی بدون آلایندگی دست یافته و می‌گوید که محصول موردبحث از اواسط سال ۲۰۲۳ روانه خط تولید خواهد شد. هنوز چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود به زودی بیانیه‌ای رسمی دراین‌باره منتشر شود.

گفته می‌شود هیوندای یک خودروی الکتریکی و شهری را تولید خواهد کرد و کمپانی بورگ وارنر مسئول تأمین نسل جدید قوای محرکه الکتریکی برای آن خواهد بود. این قوای محرکه حاصل تکامل سیستم‌های کنونی بوده و شامل پیشرانه و گیربکس در یک واحد با نصب راحت خواهد بود. ظاهراً این قوای محرکه کوچک‌تر و سبک‌تر از نمونه‌های کنونی می‌باشد.

حداکثر قدرت این مجموعه طبق گفته اتواکسپرس حدود ۱۸۰ اسب بخار خواهد بود اما احتمال وجود چنین قدرتی برای یک خودروی کوچک و الکتریکی پایین است. احتمال دارد کره‌ای‌ها تغییراتی در قوای محرکه ایجاد کرده تا قدرت حدود ۱۰۰ اسب بخار را تولید کند و همین موضوع باعث خواهد شد محصول جدید این برند از نظر قدرت با مدل‌های درون‌سوز مشابه هیوندای قابل‌مقایسه باشد.

ابعاد بسیار جمع‌وجور این خودرو به معنی عدم استفاده از باتری بزرگ خواهد بود هرچند نیازی هم به چنین باتری‌ای نیست. خودروی جدید هیوندای احتمالاً از باتری ۴۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و شعاع حرکتی حدود ۳۲۲ کیلومتری خواهد داشت. استفاده از معماری ۴۰۰ ولتی نیز به معنی وجود ویژگی شارژ سریع خواهد بود.

فعلاً مشخص نیست که کیا هم نسخه معادل این خودرو را تولید خواهد کرد یا خیر اما احتمال چنین امری بالاست. همچنین احتمال تولید چنین خودرویی با برند آیونیک نیز وجود دارد. گفته شده این خودرو یک کراس اوور بسیار کوچک خواهد بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه