در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

به‌روزرسانی‌های جزئی فولکس‌واگن جتا برای مدل ۲۰۲۲

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

به‌روزرسانی‌های جزئی فولکس‌واگن جتا برای مدل ۲۰۲۲

فولکس‌واگن آمریکا سدان جتا را برای مدل ۲۰۲۲ بروز کرده است. البته این به‌روزرسانی‌ها خیلی جزئی هستند. شاید بزرگ‌ترین تغییر خانوادهٔ جتا برای مدل ۲۰۲۲ به‌روزرسانی پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری نسخهٔ پایهٔ آن باشد زیرا این موتور حالا ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱۱ اسب بخار نسبت به قبل افزایش پیدا کرده اما گشتاور آن تغییری نداشته و مثل گذشته ۲۵۰ نیوتن متر است.

نسخهٔ بروز شدهٔ این موتور که از ضریب تراکم بالاتر، پوشش پلاسمای دیوارهٔ سیلندرها برای کاهش اصطکاک و توربین هندسه متغیر توربوشارژر برخوردار شده است، برای اولین بار در کراس‌اوور کامپکت تائوس معرفی شد. انتقال نیروی این موتور اما همچنین توسط همان گیربکس‌های هشت سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد ولی به لطف قدرت بیشتر، به گفتهٔ فولکس‌واگن، انتظار می‌رود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت جتا چیزی بین ۷ تا ۸ ثانیه باشد.

در پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جتا GLI اما هیچ تغییری صورت نگرفته و این پیشرانه همچنان مثل قبل ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. جتا پایه اما علاوه بر تجهیز به پیشرانهٔ قوی‌تر، به‌روزرسانی ظاهری جزئی را هم تجربه کرده است که شامل بازطراحی سپرهای جلو و عقب و اضافه شدن یک نوار کرومی به میانهٔ جلوپنجره می‌شود.

در جتا GLI، جلوپنجرهٔ دستخوش تغییراتی جزئی شده و حالا خط قرمز آن بین دو خط کرومی قرار گرفته است. کمی پایین‌تر هم تغییراتی در طراحی سپر به چشم می‌خورد درحالی‌که در سپر عقب نیز حالا دیفیوزری با طرح لانه‌زنبوری و همین‌طور سر اگزوزهای بزرگ‌تر دیده می‌شود که به گفتهٔ فولکس‌واگن صدای بهتری دارند. علاوه بر این، رنگ‌ها و رینگ‌های جدیدی هم برای مدل ۲۰۲۲ ارائه شده است. برای جتا پایه هفت رنگ مختلف قابل انتخاب خواهد بود درحالی‌که GLI با پنج رنگ ارائه می‌شود. اندازهٔ رینگ‌ها هم از ۱۶ اینچی برای پایین‌ترین تیپ‌ها تا ۱۸ اینچی در GLI خواهد بود.

فولکس‌واگن برای جتا مدل ۲۰۲۲ تیپ جدیدی بنام اسپرت را هم ارائه کرده که جایگزین تیپ R-Line می‌شود. این تیپ از زه مشکی‌رنگ پایین پنجره‌ها بجای نمونهٔ کرومی، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، قاب مشکی آینه‌های جانبی، گرافیک تیرهٔ رینگ‌های ۱۷ اینچی و دیفرانسیل الکترونیکی XDS برخوردار است. در خانوادهٔ جتا، این تیپ بالاتر از تیپ پایهٔ S قرار می‌گیرد و بنابراین حال و هوایی اسپرت را با قیمت مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

در داخل جتا مدل ۲۰۲۲ حالا صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها ارائه می‌شود درحالی‌که GLI از صفحه آمپر ۱۰ اینچی برخوردار است. صندلی‌های استاندارد این خودرو پارچه‌ای هستند اما نمونه‌های طرح چرم یا چرم واقعی هم قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که تیپ اسپرت از صندلی‌های پارچه‌ای خاص خود برخوردار است. GLI نیز از دوخت قرمزرنگ در سراسر کابین و غربیلک فرمان اسپرت چرمی جدید بهره می‌برد. همچنین برای جتا حالا گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب و همین‌طور تهویه برای صندلی سرنشین جلو قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که در تیپ‌های بالایی، شارژ بی‌سیم هم ارائه می‌شود.

هرچند سدان‌ها این روزها رو به انقراض هستند اما فولکس‌واگن می‌گوید همچنان به این خودروها و به‌طور خاص جتا متعهد خواهد بود. ازآنجایی‌که فروش این خودرو تا به اینجای سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش پیدا کرده، تصمیم فولکس‌واگن درست به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود جتا مدل ۲۰۲۲ در سه‌ماههٔ پایانی امسال روی نمایندگی‌های فروش در آمریکا شود.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه