در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تجربه رانندگی با آئودی SQ7 جدید مدل ۲۰۲۱

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تجربه رانندگی با آئودی SQ7 جدید مدل ۲۰۲۱

در دنیایی که همه از دیزلی‌ها روی‌گردان شده‌اند شاسی‌بلند آئودی SQ7 سرانجام پیشرانه دیزلی خود را با نمونه ۸ سیلندر بای توربوی بنزینی تعویض کرده است. شاید شما بگویید چرا این تصمیم زودتر اجرایی نشد و خودروهایی همچون ب ام و X5، پورشه کاین و رنجروور اسپورت از این فرمول نهایت استفاده را بردند. خب آیا جدیدترین نسخه از شاسی‌بلند پرفورمنس آئودی ارزش منتظر ماندن را داشته است؟!


در قلب این قدبلند لوکس آلمانی پیشرانه‌ای قرار گرفته که توانایی ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای را دارد. SQ7 سه ردیفه سریع‌تر از استون مارتین DBX می‌باشد. قدرت ۵۰۰ اسب بخاری (افزایش محسوس نسبت به پیشرانه دیزلی ۴۲۹ اسبی) و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری (کاهش ۱۳۰ نیوتون متری نسبت به پیشرانه دیزلی) بین دورهای ۲ تا ۴ هزار پیشرانه در دسترس هستند. این خودرو تنها در عرض ۳.۸ ثانیه سرعت خود را از ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

البته همه‌چیز درباره قدرت نیست زیرا تکنولوژی سیلندر بر اساس تقاضا COD به منظور بهبود مصرف سوخت اقدام به خاموش کردن ۴ سیلندر از ۸ سیلندر در دسترس می‌کند. ارباب حلقه‌ها مدعی مصرف سوخت متوسط ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

پرداخت ۷۹۰۹۵ پوند پول برای این خودرو باعث خواهد شد اهمیت چندانی به مصرف سوخت شاسی‌بلند آئودی ندهید مخصوصاً اینکه SQ7 را برای لذت بردن از پرفورمنس می‌خرند نه نگرانی از بابت مصرف سوخت!

و در خط مستقیم از آن لذت خواهید برد. کافی است دکمه استارت را فشار دهید تا پیشرانه ۸ سیلندر از خواب برخیزد و سریعاً شما را در صندلی فرو برد.

وقتی پشت فرمان این خودرو بنشینید به سختی خواهید توانست در برابر وسوسه فشار دادن پدال گاز مقاومت کنید و به همین خاطر زمانی که پدال را فشار دهید توربوهای توئین اسکرول سریعاً وارد مدار شده و خودرو با شدت تمام به جلو پرتاب خواهد شد.

در این نقطه نگاه کردن به آینه وسط به منظور دیدن چهره شوکه شده سرنشینان ضروری خواهد بود! احتمال دارد ۵ نفر از آن‌ها در ردیف‌های دوم و سوم نشسته و کاملاً پرفورمنس SQ7 را تحسین کنند. هرگز چنین پرفورمنس خط مستقیم و لذت شنیداری‌ای نصیب همه افراد نخواهد شد.

خب حتماً متوجه شده‌اید که تاکنون چندین بار به پرفورمنس در خط مستقیم اشاره کرده‌ایم و خب دلیلی هم برای آن وجود دارد. SQ7 خودرویی برای رقابت در پیست نیست. این خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم عملکرد معقولی داشته اما سیستم تعلیق بادی تطبیقی و فرمان پذیری چرخ های عقب تا حدی می‌توانند خودرو را در کنترل نگه دارند. در کل این یک خودرو با وزن بیشتر از ۲ تن و ارتفاع ۱۷۳۹ میلی‌متری است و قوانین فیزیک هم جای خود را دارند. SQ7 در زمان عبور از پیچ قابلیت‌های کمتری نسبت به پورشه کاین داشته اما خب در پورشه دو نفر کمتر را می‌توانید حمل کنید.

زمانی که نخواهید از پرفورمنس و صدای SQ7 لذت ببرید نیمه راحت لیوان پدیدار خواهد شد. فرمان خودرو بیشتر مناسب رانندگی ریلکس بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز با تعویض‌های نرم خود این تجربه را تقویت می‌کند.

در کل سواری خودرو کاملاً راحت می‌باشد. مدل تست از رینگ‌های کوچک‌تر ۲۱ اینچی استفاده کرده درحالی‌که مدل‌های گران‌تر بلک ادیشن و ورسپرانگ به رینگ‌های ۲۲ اینچی مجهز هستند. اگرچه شما متوجه دست‌اندازها در جاده خواهید شد اما لرزش‌های چندانی وارد کابین نخواهد شد.

صدای جذاب اگزوز به محض اینکه رفتار آرام تری با پدال گاز داشته باشید کمتر خواهد شد و SQ7 را به یک کشتی لوکس در بزرگراه تبدیل خواهد کرد. کابین نیز کاملاً لوکس بوده هرچند آپشن های متنوعی هم وجود دارد.

تمامی مدل‌های خانواده Q7 فضای کابین زیادی دارند هرچند ردیف سوم صندلی‌ها برای افراد بزرگ‌سال کمی تنگ خواهد بود. شاید در لندروور دیسکاوری دید رو به بیرون بهتری داشته باشید اما آن خودرو فاقد نیروگاه ۸ سیلندر در زیر کاپوت است.

در واقع زمانی که به قدرت و پرفورمنس SQ7 نگاه می‌کنید این خودرو ارزش خوبی در مقایسه با رقبای ۸ سیلندر خواهد داشت. پورشه کاین GTS قیمت ۸۵ هزار پوندی داشته اما کندتر بوده و ظرفیت سرنشین کمتری دارد. رنجروور اسپورت SVR نیز کندتر بوده و قیمت آن بالای ۱۰۰ هزار پوند است. ب ام و X5 M کامپتیشن و مرسدس-ای ام جی GLE 63 S از نظر پرفورمنس بهتر هستند اما گران‌تر بوده و به ترتیب ۱۱۳ و ۱۱۶ هزار پوند قیمت می‌خورند.

در دنیای شاسی بلندهای بزرگ و ۸ سیلندر، آئودی SQ7 گزینه خوبی است. پرفورمنس این خودرو خنده بر لبان راننده و شش سرنشین آورده و از طرفی قیمت آن ارزان‌تر از رقباست. اگرچه عملکرد خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم مثال‌زدنی نیست اما خب اکثر رقبا چنین وضعیتی دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید افراد بیشتری را در سریع‌ترین زمان و جذاب‌ترین حالت ممکن به مقصد برسانید SQ7 انتخاب مطلوبی خواهد بود.

مشخصات آئودی SQ7 TFSI تیپ ترونیک

  • قیمت: ۷۹۰۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۰ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه