در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تمامی نسخه‌های تولیدی هنسی ونوم F5 فروخته شدند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 تمامی نسخه‌های تولیدی هنسی ونوم F5 فروخته شدند

هنسی در هفته خودرویی مونتری دو دستگاه از هایپرکار خبرساز ونوم F5 با رنگ‌های طلایی و آبی را به نمایش گذاشت و این خودروها به فروش نسخه‌های باقی مانده از این خودرو با قیمت ۲.۱ میلیون دلار کمک کردند. جان هنسی مؤسس این شرکت می‌گوید فروخته شدن تمامی نسخه‌های این خودرو تنها آغاز سفر با F5 بوده و احتمالاً این به معنی تلاش برای شکستن رکوردهای سرعت در آینده خواهد بود.

موضوع جالب اینکه هنسی می‌گوید یک پکیج پیست برای ونوم F5 توسعه داده شده و احتمالاً این پکیج همان نسخه داون فورس بالایی است که قبلاً در مصاحبه جان هنسی با تاپ گیر به آن اشاره شده بود. در نظر داشته باشید که ونوم F5 قبلاً هم یک خودروی پیست محور بوده زیرا فاقد کیسه‌های هوا بوده و این امر روی وضعیت تردد آن در جاده تأثیر گذاشته به گونه‌ای که در هر سال فقط ۴۰۲۳ کیلومتر می‌توان با آن در جاده‌ها تردد کرد.

بیانیه‌ی منتشر شده درباره مهندسی پکیج پیست این خودرو و فروش تمامی نسخه‌های آن با یک سورپرایز به پایان رسیده است. ظاهراً هنسی در حال کار روی خودروی دیگری است که تقریباً از ظرفیت جهان خارج است! استفاده از واژه تقریباً کاملاً گیج کننده است مگر اینکه ونوم F5 بخواهد در دهمین سری از فیلم سریع و خشن روانه فضا شود! شاید هم این خودرو با پکیجی مشابه راکت اسپیس ایکس تسلا رودستر تولید شود.

نسخه عادی ونوم F5 به دنبال عبور از سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است و این کار با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربویی که قدرت ۱۸۱۷ اسبی و گشتاور ۱۶۱۷ نیوتون متری تولید می‌کند انجام خواهد شد. هایپرکار موردبحث تنها ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن داشته و نسبت قدرت به وزن آن برابر با ۱.۳ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم می‌باشد که طبق گفته هنسی بالاترین میزان در مقایسه با هر خودروی جاده‌ای دیگر است.

با شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تخمینی ۴.۷ ثانیه‌ای، اولین خودروی سفارشی این تیونر می‌خواهد تاریخ‌ساز شود. اولین نمونه‌های این خودرو از اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان رسیده و مدل‌های نهایی نیز در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهند شد.

خودروهای مستقل دیگری هم در آینده تولید خواهند شد اما هیچ‌کدام از آن‌ها بالاتر از ونوم F5 قرار نخواهند گرفت و این خودرو همچنان پرچم‌دار باقی خواهد ماند. شایان ذکر است ۶۰ درصد پیش سفارش این خودرو از آمریکا و ۴۰ درصد دیگر هم از آسیا، خاورمیانه و اروپا بوده است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه