در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

جی دی پاور درباره عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی مطالعاتش را ارائه کرد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

جی دی پاور درباره عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی مطالعاتش را ارائه کرد

جی دی پاور نتایج مطالعه عملکرد جایگاه‌های شارژ عمومی EVX خود را منتشر کرد. در این مطالعه میزان رضایت مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی از زیرساخت‌های شارژ عمومی سنجیده می‌شود.


در کل ۶۶۴۷ نفر از مالکان خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در بازه زمان ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ در این مطالعه شرکت داشته و به سؤالاتی درباره تجربه شارژ خودروهای خود با دو نوع درگاه شارژ عمومی یعنی AC سطح ۲ (با حداکثر توان ۱۹.۲ کیلووات) و شارژ سریع DC (با توان ۴۰ تا ۳۵۰ کیلووات) پاسخ داده‌اند.

نتایج به دست آمده کاملاً جالب‌توجه بوده‌اند چراکه جی دی پاور رتبه‌بندی منظمی از اپراتورها و بازخوردی شامل حدود ۱۰ فاکتور را با امتیاز کلی ۰ تا ۱۰۰۰ در نظر گرفته است.

این فاکتورها شامل راحتی شارژ، سرعت شارژ، هزینه شارژ، راحتی پرداخت، راحتی پیدا کردن نقطه شارژ، امکانات رفاهی محل شارژ، کارهای لازم انجام شده در زمان شارژ، احساس ایمنی در محل شارژ، در دسترس بودن شارژرها و تمیزی محل شارژ بوده‌اند.

خب بیایید نگاهی به رتبه‌بندی اپراتورها داشته باشیم:

نتایج این مطالعه نشان می‌دهند شبکه مقصد تسلا بالاترین امتیاز رضایت مصرف‌کننده (امتیاز ۶۸۹) را کسب کرده و پس از آن ولتا با امتیاز ۶۷۴ و شارژ پوینت با امتیاز ۶۶۰ قرار گرفته است. امتیاز متوسط کل اپراتورها نیز برابر با ۶۵۱ بوده است.

از نظر شارژرهای سریع این سوپرشارژرهای تسلا بوده که با امتیاز ۷۳۳ در رتبه اول قرار گرفته است. این امتیاز به حدی بالاست که امتیاز متوسط ۶۸۰ کل رقبا در برابر آن بسیار کم به نظر می‌رسد. در رتبه‌های بعدی شارژ پوینت با امتیاز ۶۵۹، الکتریفای آمریکا با امتیاز ۶۴۴ و ای وی گو با امتیاز ۵۹۲ قرار گرفته‌اند.

جی دی پاور می‌گوید اکثر مالکان خودروهای الکتریکی اولویت اول شارژ خودروی خود را خانه می‌دانند هرچند شارژ در مکان‌های عمومی هم بخش مهمی از تجربه مالکیت چنین خودروهایی است.

این موسسه به چهار یافته کلیدی خود در مطالعه موردبحث اشاره داشته است:

  1. اکثر مالکان از راحتی شارژ عمومی رضایت دارند.
  2. هزینه‌های شارژ یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مالکان خودروهای الکتریکی هستند.
  3. رضایت مالکان از نظر دسترس‌پذیری جایگاه‌های شارژ عمومی یکسان نیست.
  4. مشکل خارج از سرویس بودن شبکه‌های شارژ یک معضل پررنگ است.
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه