در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در رویداد خودرویی مونیخ نمایان شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در رویداد خودرویی مونیخ نمایان شد

ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در نمایشگاه خودروی مونیخ ۲۰۲۱ در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد داشت. این خودرو ویترینی از تکنولوژی سلول سوختی ب‌ام‌و بوده و ژرمن‌ها به دنبال تولید محدود آن به منظور نمایش و تست در سال ۲۰۲۲ هستند.


iX5 هیدروژن قدرت ۱۶۸ اسب بخاری دارد اما ب‌ام‌و می‌گوید به منظور مانورهای اسپورت ویژه می‌تواند حداکثر خروجی ۳۶۹ اسبی هم داشته باشد. این خودرو حدود ۶ کیلوگرم هیدروژن را در دو باک پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن نگه می‌دارد. پر کردن این باک‌ها نیز ۳ تا ۴ دقیقه زمان می‌برد.

iX5 هیدروژن بر پایه ب‌ام‌و X5 تولید شده و برای تمایز بیشتر دارای جلوپنجره متفاوت، رینگ‌هایی با جزئیات جدید و عناصر آبی‌رنگ است. رکاب‌های درب و تریم پشت آمپرها نیز دارای نشان هیدروژن سلول سوخت می‌باشند.

خودروی موردبحث از لاستیک‌های پیرلی استفاده می‌کند که دارای لاستیک طبیعی و مواد خام ویژه برای هماهنگی با قوانین زیست‌محیطی هستند. iX5 روی رینگ‌های ۲۲ اینچی با طراحی آئرودینامیک سوار است.

ب‌ام‌و معتقد است تا زمانی که هیدروژن با انرژی تجدیدپذیر تولید شود و زیرساخت‌های مناسبی برای آن وجود داشته باشد یک گزینه مطمئن برای حمل‌ونقل بدون آلایندگی خواهد بود. این خودروساز می‌گوید سوخت هیدروژن سلول سوختی می‌تواند در کنار قوای محرکه الکتریکی به ویژه در مکان‌هایی که دسترسی آسان به شارژ محصولات الکتریکی وجود ندارد مورداستفاده قرار گیرد.

ب‌ام‌و چندین سال است که روی این پروژه کار می‌کند و در سال ۲۰۱۹ کانسپت i هیدروژن NEXT را معرفی کرد. این خودرو از قوای محرکه هیدروژنی که با همکاری تویوتا توسعه یافته بود استفاده می‌کرد.

اوایل سال جاری نیز تست‌های عمومی iX5 هیدروژن در اروپا و با تمرکز روی توسعه چندین سیستم الکترونیکی و تکنولوژی خاص شاسی شروع شده است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه