در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تویوتا کرولا از مرز فروش ۵۰ میلیون عبور کرد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تویوتا کرولا از مرز فروش ۵۰ میلیون عبور کرد

تویوتا کرولا شاید هیجان‌انگیزترین خودروی دنیا نباشد اما واقعیت این است که طرفداران پر و پا قرص خودروها تنها بخش کوچکی از بازار جهانی را تشکیل می‌دهند. اکثریت خریداران به دنبال خودرویی قابل‌اعتماد، کم‌مصرف و کاربردی هستند که با بودجه آن‌ها نیز همخوانی داشته باشد و کرولا دقیقاً با این معیارها هماهنگ است. حدود ۵۵ سال است که کرولا در بازار حضور داشته و ۱۲ نسل از آن تولید شده و هم‌اکنون در حال گرامیداشت دستاورد مهم دیگری است.

به تازگی پنجاه میلیونمین دستگاه از این خودروی محبوب به فروش رفته و جایگاه آن به عنوان پرفروش‌ترین خودروی تاریخ تقویت شده است. دومین خودروی پرفروش دنیا فولکس‌واگن گلف است که ۸ سال جوان‌تر از کرولا بوده و هنوز به آمار فروش ۴۰ میلیون دستگاه نرسیده است. شایان ذکر است تویوتا به فروش تمامی محصولاتی که از نام کرولا استفاده می‌کنند اشاره کرده و این شامل چندین فرم بدنه همچون هاچبک، سدان، استیشن، کوپه و مینی ون می‌باشد.

مدل جدید و قدبلند کرولا کراس که در آینده تولید خواهد شد بی‌شک باعث فروش بالاتر این خانواده خواهد شد. کرولا محصولی فوق‌العاده پرطرفدار بوده و ژاپنی‌ها می‌گویند هر ۲۸ ثانیه یک‌بار یک دستگاه کرولا در بیش از ۱۵۰ کشور به فروش می‌رود. محصولات خانواده کرولا در ۱۲ کارخانه در سراسر دنیا تولید می‌شوند. نکته جالب اینکه استرالیا اولین بازار صادراتی کرولا بوده و ۱۵ دستگاه از مدل سدان دو درب مجهز به پیشرانه ۱.۱ لیتری در سال ۱۹۶۶ از ژاپن به استرالیا صادر شده‌اند.

جدیدترین نسل این خودرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور داشته و تویوتا با معرفی نسخه سفارشی اپکس ادیشن اندکی هیجان به این خانواده تزریق کرده است. البته انتظار می‌رود نسخه اسپورت کرولا در آینده و با پسوند گازو ریسینگ تولید شود. شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس در این خودرو به گوش رسیده است.

گفته می‌شود GR کرولا با گیربکس دستی و سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و قرار است نسخه جادارتر استیشن با پیشرانه ۲ لیتری هیبریدی هم تولید شود. انتظار می‌رود مدل ۵ درب هاچبک اول معرفی شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه