در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تولید بوگاتی بولاید به عنوان هایپرکار مختص پیست؟؟ شاید!!!!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 تولید بوگاتی بولاید به عنوان هایپرکار مختص پیست؟؟ شاید!!!!

بوگاتی بولاید با پرفورمنس خیره کننده خود کاملاً خبرساز شد. در ابتدا تصور می‌شد بولاید فقط یک کانسپت دیجیتالی است که در فضای مجازی حضور دارد اما بوگاتی پروتوتایپ کاملاً عملکردی آن را نیز به همگان نشان داد و در ادامه نیز تصاویری از نسخه پیش‌تولیدی با پوشش‌های استتاری در زمان تست‌ها منتشر گردید. گفته می‌شود بوگاتی در حال تصمیم‌گیری برای تولید این خودرو به تعداد محدود و به عنوان یک هایپرکار مختص پیست بسیار انحصاری است.

نسخه تولیدی بولاید می‌تواند شکل خاص مدل مفهومی، تنظیمات مخصوص پیست و قطعات آئرودینامیک آینده‌نگرانه خود را حفظ کند زیرا نیازی به هماهنگی با قوانین مخصوص خودروهای جاده‌ای یا خودروهای مسابقه‌ای نیست. شایعه شده این خودروی مختص پیست فقط به تعداد ۴۰ دستگاه و با قیمت ۵ میلیون یورویی تولید خواهد شد.

بولاید به پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی بوگاتی مجهز بوده اما بیشترین قدرت تولیدی را دارد. با استفاده از سوخت مسابقه‌ای اوکتان ۱۱۰، این نیروگاه آهنین خروجی ۱۸۲۴ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۵۰ نیوتون متری دارد که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی شیرون می‌باشد. به لطف استفاده وسیع از فیبر کربن و تیتانیوم، بولاید فقط ۱۲۴۰ کیلوگرم وزن داشته و بنابراین خودرویی فوق‌العاده سریع است.

بوگاتی مدعی است بولاید توانایی ثبت رکورد ۵ دقیقه و ۲۳.۱ ثانیه‌ای در نوربرگ رینگ را دارد که این رکورد به رکورد ۵ دقیقه و ۱۶.۵۴۶ ثانیه‌ای خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو (بهترین رکورد تاریخ جهنم سبز) نزدیک است. البته بوگاتی این ارقام را با استفاده از شبیه‌سازی‌ها به دست آورده است.

اگر شایعات درست باشند و بولاید تولید شود احتمالاً با سریع‌ترین هایپرکار مختص پیست در حال عرضه روبرو خواهیم بود. این هیولا می‌تواند هایپرکارهای مشابهی همچون استون مارتین والکری AMR Pro، لامبورگینی اسنزا SCV12 و مرسدس-ای ام جی وان را شکست دهد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه