در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

هونگچی به مدال‌آوران چینی المپیک یک سدان H9 هدیه می‌دهد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

هونگچی به مدال‌آوران چینی المپیک یک سدان H9 هدیه می‌دهد

المپیک ۲۰۲۰ توکیو چند روز پیش به پایان رسید و آمریکا با ۳۹ مدال و چین با ۳۸ مدال، بیشترین مدال‌های طلا را از آن خود کردند. حال شرکت هونگچی اعلام کرده است که به تمام چینی‌هایی که در این المپیک مدال طلا گرفته‌اند یک سدان لوکس H9 به‌صورت رایگان هدیه خواهد داد. ۳۸ مدال طلای چین در المپیک توسط ۵۲ ورزشکار به دست آمده است زیرا برخی از این مدال‌ها به ورزش‌های تیمی اعطا شده است. این یعنی هونگچی باید ۵۲ دستگاه H9 به این ورزشکاران هدیه بدهد.

خودرویی که برای این کار در نظر گرفته شده، از نوع ۲ لیتری است که در بالاترین تیپ، ۳۶۹,۸۰۰ یوآن معادل ۵۷ هزار دلار قیمت دارد. این یعنی هزینهٔ کل هدایا به بیش از ۱۹ میلیون ین معادل حدود ۳ میلیون دلار می‌رسد. علاوه بر این، ۳۲ نفری که مدال نقره و ۱۸ نفری که برنز گرفته‌اند هم امکان استفادهٔ رایگان از H9 را خواهند داشت که احتمالاً در قالب اجاره یا آزمایش رانندگی خواهد بود. به گفتهٔ هونگچی، این خودروها به‌ نشانهٔ قدردانی برای به اهتزاز درآوردن پرچم قرمز چین به تعداد مدال‌های طلا به ورزشکاران اعطا می‌شود. ازآنجایی‌که هونگچی متعلق به گروه خودروسازی دولتی فاو است، هدیه دادن سدان لوکس H9 به مدال‌آوران المپیک منطقی به نظر می‌رسد.

هونگچی H9 در سال ۲۰۲۰ به بازار آمد تا با سدان‌های مشهور و معتبری مثل آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری ۵ رقابت کند. البته طراحی این خودرو در جلو از رولزرویس، در پروفیل جانبی از مایباخ و در عقب از کادیلاک الهام گرفته است. این سدان لوکس چینی با ۵,۰۸۰ میلی‌متر طول، از کابین بسیار جادار و مجللی برخوردار است.

نمونه‌ای که به مدال‌آوران چینی المپیک هدیه داده می‌شود به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است اما H9 با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۲۸۳ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ جدید ۲.۵ لیتری V6 توربو با ۲۷۶ اسب بخار قدرت هم ارائه می‌شود. هر سه موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شوند تا نیروی آن‌ها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کند.

فروش هونگچی در هفت ماه نخست امسال با ۹۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۷۰,۶۰۰ دستگاه رسیده است. فاو امید زیادی به این برند لوکس باسابقه که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده دارد و به لطف عرضهٔ مدل‌های جدید مختلف، رسیدن به فروش سالانهٔ ۴۰۰ هزار دستگاهی را هدف قرار داده است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه