در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

کاهش فروش فولکس‌واگن پاسات در چین

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

کاهش فروش فولکس‌واگن پاسات در چین

در دسامبر ۲۰۱۹ فولکس‌واگن پاسات ناکام بزرگ تست‌های تصادف کشور چین لقب گرفت. این خودروساز آلمانی با مهندسی دوباره پاسات محصولی ایمن‌تر تولید اما این اتفاق برای جلوگیری از افت فروشش کافی نبود.

پاسات تست‌های تصادف C-NCAP دولت چین را گذرانده اما موسسه تکنولوژی خودرویی CIRI از استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر برخوردار بوده که شامل تصادف اورلپ کوچک است که در آن ۲۵ درصد از بخش جلوی خودرو با یک مانع برخورد می‌کند. این در حالی است که در تست‌های C-NCAP میزان بیشتری از بخش جلوی خودرو (۴۰ درصد) به مانع برخورد می‌کند.

همان‌گونه که دیده می‌شود ستون A پاسات در تست‌ها به شدت آسیب می‌بیند و سر آدمک نیز خیلی با کیسه هوا تماس پیدا نکرده و بجای آن صورت آدمک به داشبورد برخورد می‌کند. CIRI بنا به دلایلی واضح امتیاز ضعیف را به پاسات اعطا کرده است.

رویترز می‌گوید خریداران واکنش تندی به این قضیه نشان دادند و فولکس‌واگن نیز مهندسان خود را روانه جوینت ونچر فولکس واگن-سایک کرده تا راه‌حل رفع این مشکل را پیدا کنند. آن‌ها فهمیده‌اند این سدان نیازمند متریال اضافی در بخش جلو بوده و این موضوع ۶۲ دلار به بهای هر خودرو می‌افزاید.

فولکس‌واگن نسخه بهبود یافته پاسات را اواسط سال ۲۰۲۰ روانه بازار چین کرد اما خریداران هنوز پاسخ مثبتی به این خودرو نشان نداده‌اند. فروش پاسات در سال ۲۰۲۰ کاهش ۳۲ درصدی داشت.

نکته دیگر اینکه پاسات پس از مدل ۲۰۲۲ خود از بازار آمریکا خداحافظی می‌کند. فولکس‌واگن با تولید ۱۹۷۳ دستگاه از نسخه سفارشی این خودرو وداعی تلخ با پاسات خواهد داشت.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه