در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

همکاری رنو و جیلی در چین

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

همکاری رنو و جیلی در چین

گروه رنو به پیش‌نویس توافقنامه‌ای با کمپانی چینی جیلی دست یافت. بر اساس این توافقنامه، جیلی اقدام به تولید و فروش خودروهای هیبریدی با برند رنو در این کشور خواهد کرد و رنو نیز به لینک اند کو کمک خواهد نمود تا جا پای خود در کشور کره جنوبی را گسترش دهد.

جیلی که بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی در کشور چین است از منابع و تکنولوژی‌های خود برای تولید محصولات هیبریدی رنو در کارخانه‌های کنونی خود استفاده خواهد کرد. گروه فرانسوی به توسعه استراتژی برند و سرویس خود ادامه خواهد داد. این همکاری جدید نشان دهنده بازگشت رنو به چین پس از سال ۲۰۲۰ است یعنی زمانی که شاهد خاتمه جوینت ونچر این شرکت با دانگ فنگ بودیم. احتمالاً این خودروهای ساخت چین به سایر بازارها نیز صادر خواهند شد.

اتوموتیونیوز می‌گوید اگرچه این توافق روی خودروهای هیبریدی تمرکز دارد اما گفته می‌شود در ادامه شاید تولید خودروهای الکتریکی نیز در دستور کار قرار گیرد. در بخشی از بیانیه منتشر شده دو شرکت آمده است:

هر دو شریک به بررسی عمیق ظرفیت‌های بیشتر در سایه استفاده از مدل همکاری باز و خلاقانه ادامه خواهند داد.

جیلی با تولید محصولات هیبریدی رنو در تأسیسات خود تجارب ارزشمندی به دست خواهد آورد. دیگر مزیت برای این شرکت چینی توانایی استفاده از تجارب رنو سامسونگ موتور در کره جنوبی است.

این اولین باری نیست که یک خودروساز اروپایی با جیلی به توافق می‌رسد. جوینت ونچر دایملر و جیلی به این شرکت چینی اجازه داده تا محصولات الکتریکی با برند اسمارت را تولید کرده و در بازارهای جهانی عرضه کند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه