در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

بهترین و بدترین خودروها از جنبه دید به بیرون خودرو کدام ها هستند؟

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

بهترین و بدترین خودروها از جنبه دید به بیرون خودرو کدام ها هستند؟

تصمیمات بسیاری از خریداران امروزی خودرو بر مبنای ظاهر خودروها صورت می‌گیرد درحالی‌که راننده و سرنشینان، در داخل خودرو حضور دارند و این جنبه مهم، کم‌اهمیت‌تر در نظر گرفته می‌شود.

خودروسازان می‌توانند خودروهای خود را با صدها ویژگی ایمنی الکترونیکی و مدرن غنی کنند اما تقویت ساختاری بدنه و سمت‌های مهم آن هنوز در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد.

ستون‌های خودروها از دهه ۷۰ میلادی شروع به رشد و تقویت کردند. این موضوع متأسفانه باعث شده تا نسبت به خودروهای قدیمی‌تر، از دید رو به بیرون کاسته و نقاط کور ایجاد شوند. بااین‌حال برخی خودروسازان عملکرد بهتری داشته‌اند و سعی دارند تا این اطمینان را حاصل کنند که راننده از موقعیت خود در پشت فرمان به‌خوبی عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و سایر خودروها را در هر نقطه‌ای می‌بیند.

کانسومر ریپورتز، اخیراً برای اینکه به خریداران اطلاع دهد که کدام خودروها از جنبه دید به بیرون از موقعیت راننده عملکرد مطلوب‌تری دارند و کدام وضعیت بدتری را ایجاد می‌کنند در دسته‌بندی‌های مختلف خودروهای بازار امریکا را بررسی و دسته‌بندی کرده است. این برای نخستین بار است که این رتبه‌بندی‌ها به شکل منسجم در زیرمجموعه‌های مختلف جمع‌آوری و منتشر می‌شوند.

این ارزیابی‌ها از موقعیت صندلی راننده و در تست‌های معمولی در جاده صورت می‌گیرد. برخی از دسته‌بندی‌ها ازجمله مینی ون‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ رتبه‌بندی نشده‌اند زیرا آزمایش‌کنندگان کانسومر ریپورتز تفاوت‌های کافی بین مدل‌های رقیب پیدا نکردند. اما در بخش‌های دیگر، تفاوت‌های زیادی بین خودروهای خوب و بد این دسته‌بندی‌ها وجود دارد.

نتایج این تست‌ها نشان داده که به‌طورکلی، خودروهای سدان دید بسیار بهتری نسبت به SUV هایی که به‌طور فزاینده جایگزین آن‌ها شده‌اند دارند. اما سوبارو فارستر به‌عنوان یک شاسی‌بلند که دید آن بسیار بهتر از رقبا است یک استثنا بوده و مورد ستایش قرار گرفته است.

درواقع دو سوباروی دیگر یعنی WRX و لگاسی هم در میان بهترین‌ها قرار دارند. سه هوندای فیت، پاسپورت و پایلوت هم جایزه بهترین‌ها در کلاس خود را کسب کرده‌اند اما عملکرد بد کلاریتی باعث خراب شدن نمرات نهایی هوندا شده است. نیسان نیز دو بار با مورانو و پت فایندر در جمع بدترین‌ها قرار گرفته است. اینکه شورولت کامارو با آن سقف کوتاه و پنجره‌هایی که همانند شکاف جعبه قرص هستند در میان بدترین‌ها باشد جای تعجبی نداشت اما اسپارک کوچک هم با مشکل روبروست.

بسیاری از این خودروها در بازار ایران در دسترس نیستند پس تجربه خود از خودروهای خوب و بد از جنبه دید به محیط اطراف را با ما در میان بگذارید.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه