در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تصادف در فرمول ۱ امسال چرا بسیار هزینه‌بر است؟!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تصادف در فرمول ۱ امسال چرا بسیار هزینه‌بر است؟!

پس از تصادف خبرساز لوئیس همیلتون از مرسدس و مکس ورشتاپن از ردبول در گرندپری سیلورستون، یکی از چیزهایی که باعث عصبانیت ردبول شده بود هزینه بالای این تصادف بود. البته که ریسک سلامتی راننده و از دست دادن امتیازات هم جزو دیگر موارد قابل‌ذکر بوده است.

هزینه‌های تعمیر خودروهای فرمول ۱ به خاطر ماهیت خاص و پیشرفته این خودروها همواره بالا بوده اما به‌طور خاص در سال جاری هزینه‌های تعمیرات ناشی از تصادفات می‌تواند بالاتر از هر زمان دیگری باشد.

از آنجایی که فرمول ۱ به دنبال اجرایی کردن قوانین جدید به منظور کنترل هزینه‌ها و فشرده کردن رقابت است، تیم‌های ثروتمند می‌خواهند حداکثر استفاده را از محدودیت‌ها داشته باشند. علیرغم اینکه کمی فضا برای تعمیرات خودروها وجود دارد اما تصادفات بزرگی همچون سیلورستون می‌تواند تیم‌ها را به حداکثر هزینه‌های صرف شده مجاز نزدیک کند و این امر خوشایندی نخواهد بود.

از آنجایی که هر قطعه خودروی فرمول ۱ نیازمند روش ساخت و تست پیچیده‌ای است به همین خاطر توسعه و ساخت هر قطعه هزینه بسیار بالایی را می‌طلبد. اوایل فصل جاری تصادف والتری بوتاس دیگر راننده مرسدس هزینه حدود ۱ میلیون دلاری را روی دست این تیم گذاشت.

گفته می‌شود پس از تصادف همیلتون و ورشتاپن شاید مرسدس تصمیم گرفته باشد بخشی از بال عقب خودروی همیلتون را بجای تعویض کل آن تعمیر نماید چراکه این شرکت به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌باشد.

اگرچه تیم‌ها اجازه دارند در صورت مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره تا ۵ درصد از بودجه مدنظر تجاوز کنند اما چنین کاری معقول نخواهد بود. اگر فیا اجازه صرف هزینه بیشتر را ندهد تیم‌ها شاید مجبور به استفاده از بودجه فصل آینده شوند.

برای تیم‌هایی همچون ردبول و مرسدس که در رقابتی فشرده حضور دارند و صرفه‌جویی یک دلاری هم ارزشمند است، مجبور شدن به استفاده از بودجه فصل آینده می‌تواند مشکل‌ساز باشد و هیچ تیمی نمی‌خواهد چنین کاری را انجام دهد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه