در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

لامبورگینی برتر از فراری است؟ لامبورگینی ترسی از مقایسه ندارد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 لامبورگینی برتر از فراری است؟ لامبورگینی ترسی از مقایسه ندارد

فراری به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای جهان و با برخورداری از سابقه‌ای باشکوه در مسابقات اتومبیلرانی، همواره الگویی برای سازندگان سوپراسپرت بوده است. بااین‌حال، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن «هربرت دیس» معتقد است که لامبورگینی از فراری عقب‌تر نبوده و برتری‌هایی نسبت به اسب رقصان مارانلو دارد. دیس دراین‌باره گفته است:

لامبورگینی با سوددهی دورقمی و برنامهٔ الکتریکی‌سازی، عملکرد بسیار خوبی دارد. این برند نیازی به ترس از مقایسه با فراری ندارد. ما خریداران جوان‌تری داریم، در آسیا قوی‌تر هستیم و مدل‌های بیشتری داریم.

با این اظهارات، دیس بار دیگر تأکید کرده است که گروه فولکس‌واگن لامبورگینی را نمی‌فروشد.

لامبورگینی که در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد، همیشه قصد داشت رقیبی برای فراری باشد. احتمالاً همهٔ شما ماجرای دیدار فروچیو لامبورگینی با انزو فراری را میدانید که پس از شکایت در مورد کلاچ فراری خودش، از سوی انزو مورد تمسخر قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، هردو شرکت سوپراسپرت‌های بسیار جذابی تولید کرده‌اند و رقابت خود را از پوسترهای دیواری علاقه‌مندان جوان در دههٔ ۸۰ به والپیپرهای بک‌گراند گوشی‌های هوشمند در هزارهٔ سوم رسانده‌اند. هرچند پرچم‌دارانی مثل میورا، کانتاش و دیابلو از لامبورگینی و ۲۸۸ GTO، F40 و F50 از فراری به خودروهایی افسانه‌ای تبدیل شدند، جنگ بین این دو برند ایتالیایی در دههٔ گذشته تشدید شده و هردوی آن‌ها رشد فروش چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

پیش از شیوع بیماری کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی با فروش ۸,۲۰۵ دستگاه بهترین سال خود را سپری کرد که اگر بدانید فروش این شرکت ۲۰ سال پیش تنها ۲۶۵ دستگاه بوده است، رقمی باورنکردنی خواهد بود. این نشان می‌دهد که شرایط لامبورگینی تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن بسیار بهتر شده اما آمار فروش جهانی این شرکت هنوز هم از فراری که در سال ۲۰۱۹ رکورد فروش ۱۰,۱۳۱ دستگاهی را ثبت کرد کمتر است. نکتهٔ جالب‌تر اینکه فروش لامبورگینی بشدت متکی به اوروس است درحالی‌که فراری هنوز اولین کراس‌اوور خود یعنی پورسانگوئه را معرفی نکرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که این رقابت نزدیک در آینده چگونه ادامه پیدا خواهد کرد یعنی زمانی که الکتریکی‌سازی به‌طور کامل صنعت خودروسازی را در بر خواهد گرفت. از نظر تئوری، لامبورگینی در این زمینه به خاطر تخصص و توانایی سرمایه‌گذاری گروه فولکس‌واگن، دست بالا را دارد اما از سوی دیگر، فراری هم در حال حاضر نه یکی بلکه دو مدل هیبریدی در سبد محصولات خود دارد (SF90 استراداله و ۲۹۶ GTB). درهرحال، میدانیم که رقابت چند دهه‌ای این دو برند دوست‌داشتنی ایتالیایی همچنان با قدرت در عصر الکتریکی ادامه خواهد یافت.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه