در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تویوتا به مناسبت سالگرد ۷۰ سالگی لندکروزر، لندکروزر سری ۷۰ را معرفی کرد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تویوتا به مناسبت سالگرد ۷۰ سالگی لندکروزر، لندکروزر سری ۷۰  را معرفی کرد

پس از انتشار اخبار به‌روزرسانی لندکروزر سری ۷۰، تویوتای استرالیا از نسخه سفارشی این خودرو با نام سالگرد ۷۰ سالگی رونمایی کرد.

این خودروساز ژاپنی تنها ۶۰۰ دستگاه از سری ۷۰ سالگرد ۷۰ سالگی را تولید خواهد کرد که از این تعداد ۳۲۰ دستگاه از نوع دوکابین، ۲۰۰ دستگاه تک کابین و ۸۰ دستگاه استیشن می‌باشد. در تصاویر منتشر شده از این خودرو می‌توانیم تغییرات ملایمی را مشاهده کنیم.

لندکروزر سری ۷۰ پس از عرضه تویوتا BJ تولید شد که سال ۱۹۵۱ وارد بازار شد و هم‌اکنون ۷۰ سال از تولید آن می‌گذرد. سری ۷۰ نیز در سال ۱۹۸۴ تولید شد و به تنهایی عمری ۳۷ ساله دارد. تویوتا در کل بیش از ۱۰ میلیون دستگاه لندکروزر را در سراسر جهان به فروش رسانده که شامل ۱.۱۴ میلیون دستگاه در استرالیا می‌باشد.

نسخه سفارشی سالگرد ۷۰ سالگی که بر پایه مدل فول GXL شکل گرفته با سه رنگ وانیلی، قرمز و سانی تاپ در دسترس خواهد بود.

تغییرات ظاهری این خودرو به جلوپنجره متفاوت با نوشته تویوتا محدود بوده است. این قطعه همانند سپر جلو و قوس چرخ ها به رنگ مشکی درآمده است. همچنین تریم تیره موردبحث روی رینگ‌های ۱۶ اینچی و کاسه‌چراغ‌های جلو بکار رفته و دیلایت ها و مه شکن‌ها نیز از تکنولوژی LED سود می‌برند. نهایتاً هم باید به نشان‌های “میراث” و “سالگرد ۷۰ سالگی” اشاره کرد.

داخل کابین لندکروزر سری ۷۰ سالگرد ۷۰ سالگی پوشش مشکی مرغوب برای صندلی‌ها، فرمان چرمی برگرفته از هایلوکس، دسته‌دنده چرمی و تریم چوب داشبورد به همراه عناصر مشکی و نقره‌ای دیده می‌شود. دو درگاه شارژ USB تیپ A و دو نگه‌دارنده فنجان نیز به کنسول مرکزی افزوده شده‌اند. همچنین تمامی شیشه‌های این خودرو برقی هستند.

موضوع جالب اینکه خودروی یاد شده در تصاویر فاقد نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی موجود در مدل‌های به‌روز ۲۰۲۰ بوده اما حدس می‌زنیم این ویژگی را می‌توان به‌صورت سفارشی به خودرو اضافه کرد. از نظر ایمنی هم باید گفت فقط مدل‌های تک کابین با ۵ کیسه هوا عرضه می‌شوند درحالی‌که نسخه‌های دوکابین و استیشن از ۲ کیسه هوا استفاده می‌کنند.

زیر کاپوت این خودروی معروف پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربو دیزل با قدرت ۲۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری قرار گرفته است. این نیروگاه از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بطن سری ۷۰ جا خوش کرده و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. به عنوان یک آفرودر شاسی نردبانی کامل، سری ۷۰ با دنده‌سنگین و قفل دیفرانسیل‌های جلو و عقب عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های محصول خاص تویوتا می‌توان به اسنورکل استاندارد و باک سوخت ۱۳۰ لیتری اشاره کرد. ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز ۳.۵ تن است.

۲۰۱۶ Toyota LandCruiser 70 Series engine

لندکروزر سری ۷۰ سالگرد ۷۰ سالگی از سپتامبر ۲۰۲۱ و با قیمت پایه معادل ۵۷۷۷۷، ۸۰۰۵۰ و ۸۲۶۰۰ دلار آمریکا برای نسخه‌های استیشن، تک کابین و دو کابین عرضه خواهد شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه