در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فراخوان دوم شورولت بولت به خاطر خطر آتش‌سوزی

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فراخوان دوم شورولت بولت به خاطر خطر آتش‌سوزی

جنرال موتورز هفته پیش به مالکان خودروهای شورولت بولت مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هشدار داد خودروهای خود را در گاراژ پارک نکنند زیرا در حال بررسی دو گزارش آتش‌سوزی از این خودرو بوده است. این خودروساز امروز حدود ۶۹ هزار دستگاه از بولت‌ها در سراسر جهان را فراخوان کرده است.

در نوامبر سال ۲۰۲۰ نیز این خودرو به خاطر ریسک آتش‌سوزی فراخوان شده بود. راه‌حل این مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری بود اما پس از آتش گرفتن یک خودرو که بسته به‌روزرسانی را دریافت کرده بود جنرال موتورز مجبور به اعلام دومین فراخوان شد.

این شرکت هنوز به مالکان بولت توصیه می‌کند اولین فراخوان را انجام دهند زیرا تأمین‌کننده باتری این خودرو یعنی LG Chem فهمیده دو عیب تولید نادر در سلول باتری بولت وجود دارد که باعث آتش‌سوزی در برخی نمونه‌های این خودرو می‌شود.

جنرال موتورز با این فراخوان اقدام به تعویض ماژول‌های باتری معیوب خواهد کرد. این ماژول‌ها در کارخانه اوچانگ LG Chem در کره جنوبی تولید شده‌اند. جنرال موتورز همچنین از مالکان خواسته تا برای کاهش ریسک آتش‌سوزی خود سه موضوع را مدنظر داشته باشند.

اول اینکه صرف‌نظر از دریافت یا عدم دریافت بسته نرم‌افزاری در سال پیش، مالکان نباید خودروی خود را از ۹۰ درصد به بالا شارژ کنند. آن‌ها می‌توانند از حالت هیلتاپ رزرو برای مدل‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ یا سطح شارژ هدف برای مدل‌های ۲۰۱۹ استفاده کنند که این امر به‌صورت خودکار باعث توقف شارژ خودرو در زمان رسیدن به سطحی مشخص خواهد شد.

نکته دوم اینکه جنرال موتورز از مالکان می‌خواهد تا بولت را پس از هر بار استفاده شارژ کنند و نگذارند میزان شارژ باتری از ۱۱۲ کیلومتر باقی مانده کمتر شود. سوم اینکه مالکان بهتر است خودروی خود را بیرون از خانه پارک کنند و آن را در طول شب شارژ نکنند.

گفته شده حدود ۶۹ هزار دستگاه شورولت بولت شامل این فراخوان هستند و حدود ۵۱ هزار دستگاه از آن‌ها در آمریکا تردد می‌کنند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه