در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

ساختار نام‌گذاری محصولات ولوو عوض می شود!!!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

ساختار نام‌گذاری محصولات ولوو عوض می شود!!!

ولوو در حال برداشتن قدم‌های بزرگی به سمت آینده بوده و می‌خواهد استفاده از ساختار نام‌گذاری ترکیبی خود همچون XC90، C40 و S60 را متوقف کند. این خودروساز سوئدی بجای ساختار یاد شده از نام های آوایی استفاده خواهد کرد.


هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو در مصاحبه با اتوکار گفته که محصولات آتی این خودروساز از نام احساسی‌تری نسبت به ترکیب شناخته شده حروف و اعداد استفاده خواهند کرد. او گفته است:

اگر به خودروهای امروزی نگاه کنید خواهید دید همه آن‌ها دارای نام های بسیار مهندسی شده‌ای هستند: XC، T8، چهار چرخ محرک و… همگی مشخصات خودروها را نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد ولوو به دنبال تغییر این روند در صنعت خودروست. فولکس‌واگن در جهتی عکس حرکت کرده و از نام هایی همچون گلف و تیگوان به نام های حروفی و اعدادی رسیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ID.3 و ID.4 اشاره کرد. مرسدس و ب ام و نیز از نام هایی همچون EQS و iX استفاده کرده‌اند هرچند جهت‌گیری آن‌ها از این نظر به سال‌ها قبل بازمی‌گردد.

ولوو از حروف XC برای نمایش شاسی بلندها، حرف V برای استیشن‌ها، C برای کوپه‌ها و S برای سدان ها استفاده کرده و تاریخچه این ساختار نام‌گذاری به سال ۱۹۹۵ بازمی‌گردد. البته با ورود به عصر جدید سوئدی‌ها می‌خواهند از نام های جدید استفاده کنند.

ساموئلسن اظهار داشته است:

ما درباره ساختار کاملاً جدید، نسل جدید خودروهای الکتریکی با پردازنده مرکزی صحبت می‌کنیم. همین موضوعی روشن و کافی برای شروع عصری جدید است و به همین خاطر است که دیگر از نام های ترکیبی حروف و اعداد استفاده نخواهیم کرد. ما می‌خواهیم همانند بچه انسان از نام‌های احساسی برای خودروهای جدید استفاده کنیم.

نسل جدید XC90 از طراحی رادیکالی که فاقد عناصر طراحی غیرضروری است استفاده خواهد کرد. این خودرو از پلتفرم خاص خودروهای الکتریکی سود خواهد برد و دارای سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته، به‌روزرسانی از راه دور و… خواهد بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه