در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

بررسی BMW M5 CS

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

بررسی  BMW M5 CS

پیش‌ازاین ب‌ام‌و هیچ‌گاه مدل کلاب اسپرت سوپر سدان M5 را تولید نکرده بود. این یک خودرو با ۶۳۵ اسب سرکش است که برچسب قیمتی ۱۴۰۰۰۰ پوندی دارد و ادعا می‌کند می‌تواند در کمتر از ۳ ثانیه خود را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند اما این انتهای کار نیست. ب‌ام‌و با تحقیق بر روی معایب M5 تمامی نقص‌های آن را برطرف کرده خصوصاً در مبحث آئرودینامیکی  که از این منظر اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌توان گفت که این خودرو اکنون بی‌نقص است.

M5 با کد f90 هنگامی‌که پا به جاده‌های انگلستان گذاشت آن احساس به‌یادماندنی و دوست‌داشتنی را ایجاد کرد

مدل استاندارد آن دارای ۵۹۱ اسب بخار قدرت بود که با سیستم چهارچرخ محرک ترکیب می‌شد و هیولایی را خلق می‌کرد اما خب معایبی ازجمله مبهم بودن سیستم‌های الکترومکانیکی فرمان و سیستم ترمز باسیم و سواری فوق خشک و سنگین داشت.

رمانی که مدل کامپیتیشن پا به انگلستان گذاشت ۶۱۶ اسب بخار قدرت داشت که با سواری سفت و سخت‌تر خود کمی آزار بیشتری داشت.

به سال ۲۰۲۰ می‌رسیم که فیس‌لیفت مهم M5 صورت می‌گیرد که به‌صورت قابل‌توجهی تمامی آن نقص‌ها را برطرف کرده و این قابل ستایش است.

ام فایو کاملاً همان چهار درب سریعی است که از آلمان‌ها انتظار می‌رود با این تفاوت که با تولد مدل سی اس شما تصور خواهید کرد که پشت پورشه  ۹۱۱ مدل جی تی ۳  نشسته‌اید.

اما تردید نکنید این هنوز به‌اندازه مدل‌های معمولی راحت و جادار و فوق‌العاده است. تنها ایرادی که می‌توان از این شاهکار گرفت وزن آن است که کمی بیشتر از نیاز حضور دارد اما باز هم از مدل کامپیتیشن ۱۰ اسب بخار بیشتر و وزن نسبتاً کمتری دارد که در بهبود سواری و هندلینگ و صدا تأثیر بسیار مثبتی گذاشته است.

صرفه‌جویی در وزن این خودرو با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم به‌طورکلی به ۷۰ کیلوگرم ختم می‌شود که ناشی از بدنه پلیمر تقویت شده با الیاف کربن است. همچنین رینگ‌های آلیاژی و ترمزهای سرامیکی کربنی و صندلی‌های ورزشی با اسکلت فیبرکربن است.

پیشرانه ام ۵ سی اس از طریق توربوشارژرهای اصلاح شده و اینترکولر جدید و تزریق سوخت بهتر برای موتور ۴.۴ لیتری وی ۸ آن و همچنین اگزوزهای فعال باعث می‌شود تا آزادانه به دور ۷۰۰۰ رسیده و پیک گشتاور نیز در محدوده وسیع تری نسبت به M5 کامپتیشن در دسترس باشد.

همان‌طور که ب‌ام‌و بیان کرده بود این خودرو فوق‌العاده سریع است و تقریباً هر ناراحتی در آن پوچ به نظر می‌رسد

ازنظر من موتور وی ۸ آن اصیل‌تر از هر زمان دیگری بوده و وقتی حالت را اسپرت می‌کنید صدای گوش‌نوازی تولید می‌کند

ب‌ام‌و سیستم تعلیق را به‌صورت واضحی اصلاح کرده و از برخی قطعات مورد استفاده در ام ۸ گرن کوپه استفاده کرده است که باعث می‌شود که ارتفاع سواری خودرو ۷ میلی‌متر کاهش یابد .

تفاوتی که این خودرو با نسل معمولی خود ایجاد می‌کند این است که خیلی وحشی‌تر و راحت‌تر و بهتر با جاده تماس برقرار می‌کند.

فرمان آن با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S  در ارتباط است که برخلاف حس آزادتری را ایجاد می‌کند

پس با این توصیف‌ها این مدل یک خودرو راننده محور و لذت‌بخش است که در پروژه خطیر m5 نقش مؤثری را بازی می‌کند.

همچنین سواری آن انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد که برای راننده بسیار خوشایند است قطعاً این بهترین مدل کلاب اسپرت ب‌ام‌و است که عالی و عالی عمل می‌کند

هنگامی‌که توسط دکمه‌های M1 و M2 حالت رانندگی را تغییر می‌دهید بیش از همیشه با این خودرو برقرار می‌کنید. تمامی این‌ها باعث می‌شود که M5 بیشتر از رقبای خود مؤثرتر و بهتر احساس شود.

صرفه‌جویی در وقت برای تنظیمات آن شامل فرمان و سیستم تعلیق و سرعت و همه چیز را دربر می گیرد و شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های روی فرمان مود مورد نظر را آسان‌تر از آنکه فکر کنید انتخاب نمایید و دیگر قربانی سختی بیش از حد برای تنظیم و بازگردانی حالت‌ها نخواهید شد.

اگر می‌خواهید این مدل را خریداری کنید باید سریعاً به فکر ۱۴۰۰۰۰ پوند قیمت آن باشید قطعاً این مدل به اندازه gt3 پیست محور و از خصلت‌های آن بهره‌مند نیست اما خب برخی از آن‌ها را نیز پوشش داده است.

پس این یک سدان عالی و متمرکز بر راحتی و سواری لذت‌بخش بوده و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد که برای بقای مدل m5 لازم است و سلامت آن را تضمین کرده و قابل ستایش است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه