در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

جنرال موتورز از فورد شکایت کرد!!!!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

جنرال موتورز از فورد شکایت کرد!!!!

جنرال موتورز و کروز که کمپانی متمرکز روی تکنولوژی خودران است از فورد به خاطر استفاده از نام بلو کروز برای تکنولوژی خودران خود شکایت کرده‌اند. این شکایت در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده است.

بنا به گزارش رویترز، جنرال موتورز اظهار داشته نام بلو کروز انتخابی توسط فورد نقض قوانین حقوقی ثبت نام های سوپر کروز و خود کمپانی کروز می‌باشد.

این خودروساز آمریکایی همچنین گفته که امیدوار است این مشکل موردبحث را به‌صورت دوستانه با فورد حل کند. این دو خودروساز قبلاً از دستیابی به توافق بازمانده‌اند و همین امر باعث شده جنرال موتورز مجبور به شکایت از فورد شود.

البته مایک لوین که جزو مدیران ارشد فورد است بیانیه‌ای درباره این موضوع منتشر ساخته و گفته ادعای جنرال موتورز نادرست و سهل‌انگارانه است زیرا نام کروز کنترل چند ده سال است که استفاده می‌شود و خود واژه کروز به‌صورت مختصر به کار رفته است. لوین همچنین به دیگر کمپانی‌هایی که از واژه کروز برای تکنولوژی‌های دستیار راننده خود استفاده می‌کنند اشاره داشته است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به هیوندای و سیستم کنترل کروز هوشمند و کروز کنترل فعال ب‌ام‌و اشاره کرد.

جنرال موتورز می‌گوید فورد می‌دانست با استفاده از نام بلو کروز چه کاری انجام می‌دهد. این شرکت از فورد به خاطر استفاده غیرقانونی از نام تجاری ثبت شده که باعث سردرگم شدن مشتریان خواهد شد شکایت کرده است.

فورد ماه آوریل اعلام کرده بود از سیستم دستیار خودران با نام رسمی بلو کروز استفاده خواهد کرد. این سیستم در سطح ۲ بوده و ترکیبی از دوربین‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های راداری است.

بلو کروز فورد از اواخر سال جاری در دسترس مالکان خودروهای موستانگ مک ای و F-150 خواهد بود. این سیستم قیمت ۶۰۰ دلاری داشته و شامل سه سال سرویس‌های جانبی است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه