در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

پیشرانه جدید فراری هیچ اشتراکی با پیشرانه مازراتی MC20 ندارد!!!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

پیشرانه جدید فراری هیچ اشتراکی با پیشرانه مازراتی MC20 ندارد!!!

حدود یک سال پیش بود که مازراتی سوپراسپرت جدید MC20 را با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو معرفی کرد. به‌تازگی هم فراری مدل جدید ۲۹۶ GTB را با یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو جدید معرفی کرده است. با توجه به ارتباط این دو برند ایتالیایی و توسعهٔ پیشرانه‌های مشترک توسط آن‌ها در گذشته، شاید برخی فکر کنند که این موتورهای جدید ۳ لیتری V6 هم به‌طور مشترک توسعه پیدا کرده باشند اما به گفتهٔ فراری، این دو موتور هیچ ارتباط و اشتراکی باهم ندارند.

مدیر فنی ارشد فراری در مصاحبه‌ای با اتوکار دراین‌باره گفته است:

فراری از کسی کپی نمی‌کند و چیزی را از دیگران نمی‌گیرد. ما نیازی به همکاری در چنین چیزی نداریم

البته سال گذشته هم مازراتی گفته بود که پیشرانهٔ جدید MC20 موتوری صد درصد ساخت خودش است. علاوه بر این، زاویهٔ بین بلوک‌های موتور فراری ۱۲۰ درجه است درحالی‌که موتور مازراتی طرحی ۹۰ درجه دارد. اختلاف دیگر بین این دو موتور هم در قدرت است زیرا پیشرانهٔ فراری بدون احتساب سیستم هیبریدی، ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۳۳ اسب بخار از موتور ۶۳۰ اسب بخاری مازراتی بیشتر است.

۲۹۶ GTB و MC20 تنها محصولاتی نیستند که از این پیشرانه‌های جدید استفاده خواهند کرد زیرا هم مازراتی و هم فراری قصد دارند از موتور شش سیلندر جدید خود در محصولات دیگری هم استفاده کنند. موتور ۳ لیتری مازراتی به‌احتمال‌زیاد در سینهٔ نسل بعدی گرن‌توریسمو قرار خواهد گرفت درحالی‌که فراری قصد دارد از پیشرانهٔ جدید خود در کراس‌اوور پورسانگوئه استفاده کند. جهت یادآوری، فراری و مازراتی دیگر عضوی از یک گروه خودروسازی نیستند زیرا مازراتی زیر چتر گروه استلانتیس قرار دارد درحالی‌که فراری اوایل سال ۲۰۱۶ از گروه فیات-کرایسلر خارج شده و حالا بخش عمده‌ای از سهام آن در اختیار عموم است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه