در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

مقایسه جانانه تویوتا C-HR و پژو 3008

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

مقایسه جانانه تویوتا C-HR و پژو 3008

تویوتا C-HR یکی از خودروهای شاخص در کلاس شاسی بلندهای کامپکت است اما این خودروساز ژاپنی هنوز تمامی پیروزی‌ها را به دست نیاورده است. تویوتا برای سال 2020 سیستم اطلاعات سرگرمی جدیدی را در این خودرو نصب ‌کرده و پیشرانه 1.2 لیتری توربوی قبلی نیز جای خود را به قوای محرکه 2 لیتری هیبریدی داده است. این مجموعه در کرولا هاچبک بکار رفته است. به‌روزرسانی‌های یاد شده باعث افزایش جذابیت C-HR شده‌اند اما آیا این خودرو در برابر یکی از رقبای کلیدی خود یعنی پژو 3008 پیروز خواهد شد؟

مقایسه تویوتا C-HR و پژو 3008

این دو خودرو روش متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. تویوتا هم‌اکنون فقط به‌صورت هیبریدی و با بدنه‌ای اسپورت عرضه می‌شود درحالی‌که 3008 با قوای محرکه بنزینی و دیزلی در دسترس بوده و از کابینی برجسته سود می‌برد.

خریداران در این کلاس به دنبال خودرویی با توانایی‌های گسترده هستند بنابراین ما این دو خودرو را از نظر فضای کابین و بار، پرفورمنس، راحتی، تجهیزات و راندمان مقایسه کرده‌ایم.

  • شاخ‌به‌شاخ

پژو  3008 1.6 PureTech 180 GT Line EAT8

تویوتا C-HR 2.0 Hybrid Dynamicنام خودرو
3286531890

قیمت (پوند)

4 سیلندر 1.6 لیتری

4 سیلندر 2 لیتری و واحدی الکتریکیپیشرانه
179/250181/190

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

CVT، دیفرانسیل جلوگیربکس
8.18.1

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

219

180حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)
96.4

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

  • تویوتا C-HR

نقاط قوت: هزینه‌های مالکیت پایین، سواری نرم و خوب

نقاط ضعف: می‌توانست جادارتر باشد، تأثیر منفی گیربکس روی لذت رانندگی

تویوتا C-HR

پیشرانه 2 لیتری این خودرو راندمان بالاتری داشته و تکنولوژی باتری جدید نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد. در حقیقت این موضوعی مهم برای C-HR است مخصوصاً در مقایسه با پیشرانه 3008. مصرف سوخت این خودرو در دنیای واقعی و در جریان تست‌ها بسیار کمتر از رقیب بوده است.

تویوتا C-HR

این تنها مزیت تویوتا نیست زیرا این خودروی ژاپنی سواری و هندلینگ بهتری نسبت به 3008 دارد. پلتفرم TNGA خودرو شامل سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب است که پیچیده‌تر از تنظیمات پیچشی پژو 3008 می‌باشد.

تویوتا C-HR

این مزیت واقعاً از پشت فرمان پدیدار می‌شود زیرا سواری C-HR بسیار نرم است. خودرو در مواجهه با دست‌اندازها و در سرعت‌های کم عالی عمل کرده و نه تنها دست‌اندازها را محو می‌کند بلکه پیشرانه الکتریکی نیز در سرعت‌های پایین خودرو را به پیش می‌راند. پیشرانه 2 لیتری اگرچه خیلی ساکت نیست اما از این نظر بهتر از پیشرانه 1.6 لیتری پژو عمل می‌کند. وقتی سرعت بگیرید سیستم تعلیق بیشتر از قبل شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و پایداری خود را به رخ خواهد کشید.

تویوتا C-HR

C-HR یکی از بهترین هندلینگ ها را در این کلاس داشته و از فرمانی دقیق، چسبندگی زیاد و پرفورمنس مناسب سود می‌برد. این خودرو در تست‌ها شتاب 8.1 ثانیه‌ای مشابه با پژو را ثبت کرد اما وجود پیشرانه الکتریکی در تویوتا باعث شده این خودرو در سرعت‌های پایین پاسخگوتر باشد ولی در سرعت‌های بالا این پژو است که سریع‌تر حس می‌شود.

تویوتا C-HR

اگرچه این دو خودرو از نظر پرفورمنس شبیه هم هستند اما تویوتا پایدارتر، راحت‌تر و آرام تر بوده و تجربه رانندگی با آن یک پله بالاتر از حریف فرانسوی قرار می‌گیرد.

تویوتا C-HR

از دیگر تغییرات قابل‌توجه C-HR 2020 می‌توان به اضافه شدن اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. به این ترتیب می‌توان استفاده از خود سیستم اطلاعات سرگرمی را به حداقل رساند چراکه این سیستم کاربرد خیلی خوبی ندارد؛ اما تویوتا نمی‌تواند ازنظر کیفیت کابین با پژو رقابت کند زیرا متریال بکار رفته در برخی بخش‌ها ظاهر ارزانی داشته اما کیفیت ساخت آن عالی است.

از جمله تجهیزات استاندارد این کراس اوور می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی، دستیار نقاط کور، چراغ‌های LED، صندلی‌های گرم شونده، استارت بدون کلید و رنگ متالیک اشاره کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

تکنولوژی: اپل کارپلی و اندروید اتو پوششی بر تنظیمات ضعیف سیستم اطلاعات سرگرمی هستند.

گیربکس: گیربکس CVT گاهی اوقات دور پیشرانه را خیلی بالا می‌برد اما اکثر اوقات باعث ایجاد سواری ریلکس و خوب می‌شود.

راحتی: صندلی‌های C-HR راحت بوده و موقعیت راننده در آن بهتر از پژو است.

  • پژو 3008

نقاط قوت: کابین عالی، پرفورمنس خوب، فضای داخلی جادار

نقاط ضعف: مصرف سوخت بالا، سواری نه چندان خوب و راحت در مقایسه با رقیب

پژو 3008

پژو 3008 از پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده و در بخش جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از تنظیمات میله پیچشی استفاده کرده است که مجموعه‌ای ساده‌تر و ارزان‌تر از تویوتاست.

پژو 3008

این خودرو اکثراً سواری راحتی داشته اما سیستم تعلیق نمی‌تواند از عهده جذب دست‌اندازهای بزرگ برآید و بنابراین لرزش‌هایی به خودرو وارد شده و بالانس آن را به هم می‌زنند. این امر مخصوصاً در زمان عبور از پیچ‌ها خود را نشان می‌دهد زیرا سیستم تعلیق نرم خودرو باعث ایجاد تکان هایی در بدنه می‌شود.

پژو 3008

فرمان خودرو بخشی از کابین i-Cockpit پژو است که باعث می‌شود رانندگی با خودرو کمی سخت‌تر شود. پژو در کل راحتی کمتری نسبت به تویوتا داشته اما هیجان‌انگیزتر است زیرا 3008 در خط مستقیم پرفورمنس خوبی دارد.

پژو 3008

متأسفانه اگرچه پیشرانه پیورتک پژو نسبتاً آرام است اما ما دیگر پیشرانه‌های این خودرو را ترجیح می‌دهیم. در حالت اسپورت که از طریق یک دکمه در کنسول مرکزی قابل انتخاب است خودرو صدای غیرواقعی ناخوشایندی را از طریق بلندگوها پخش می‌کند اما سواری خودرو تغییر چندانی نمی‌کند. پیشرانه هیجان چندانی نداشته و بنابراین مزیتی نسبت به قوای محرکه هیبریدی ندارد.

گیربکس 8 سرعته پژو اگرچه کمی کند عمل می‌کند اما نرم بوده و در کل باعث ریلکس شدن سواری خودرو می‌شود. این گیربکس باعث شده صدای پیشرانه بیشتر از تویوتا باشد و ما در کل قوای محرکه C-HR را بیشتر از پژو می‌پسندیم زیرا آرام تر و نرم‌تر است.

نقطه قوت واقعی 3008 کابین آن است. برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت به چشم می‌خورند اما در اکثر بخش‌ها حس روبرو شدن با یک خودروی لوکس تداعی می‌شود مخصوصاً بافتی که روی درب‌ها و داشبورد بکار رفته فوق‌العاده است.

پژو 3008

در کابین پژو صفحه دیجیتال 12.3 اینچی پیش چشم راننده قرار داشته و صفحه لمسی 8 اینچی نیز در داشبورد جای گرفته است. این خودرو به ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل و دوربین دنده‌عقب استاندارد مجهز بوده و بنابراین تنها نقطه منفی کابین این خودرو فرمان کوچکش است.

نظرات آزمایش‌کنندگان

سیستم اطلاعات سرگرمی: سیستم پژو از نظر طراحی منو بهتر از تویوتاست اما خود صفحه‌نمایش پاسخ سریعی به لمس انگشتان نمی‌دهد.

کنسول مرکزی: پلاستیک مشکی گردوغبار را به شدت نشان می‌دهد اما متریال بکار رفته بسیار خوب بوده و پژو 3008 خودرویی لوکس حس می‌شود.

داشبورد: طراحی غیرمعمول داشبورد که در آن پشت آمپرها بالاتر از فرمان کوچک قرار گرفته‌اند شاید باب میل برخی افراد نباشد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: تویوتا C-HR

تویوتا C-HR

تویوتا C-HR در بسیاری از بخش‌ها بهتر از 3008 است. اگرچه فضای کابین و بار این خودرو کمتر از رقیب است اما به‌روزرسانی‌های C-HR باعث شده‌اند این خودرو بالاتر از رقیب قرار گیرد. تویوتا سواری بهتری داشته، آرام و ساکت‌تر است و مصرفش نیز کمتر از پژو می‌باشد.

رتبه دوم: پژو 3008

پژو 3008

مصرف سوخت بالا، سواری نه چندان خوب و قوای محرکه ناامیدکننده باعث شده‌اند پژو در رتبه دوم قرار گیرد. دیگر نسخه‌ها همچون مدل دیزلی یا بنزینی 1.2 لیتری بهتر هستند. اگر یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید پژو را جزو یکی از برترین های کلاس خواهید دانست که بخش اعظم آن به خاطر کابین برجسته‌اش است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه